tisdag 4 augusti 2015

GARDEROBSINSPIRATION & HUR GICK DET PÅ SEMESTERN?!











Idag vägde jag mig. Hade inte för stora förhoppningar på att vågen skulle nå dit mitt mål för sommaren var satt, och nej det gjorde heller inte! Jag har slavat, lite för mycket eller rättare sagt lite för många gånger. Det var svårare än jag trodde när semestern kom. För mycket spontant, för mycket oplanerat, för mycket annat roligt. Men jag hade iaf inte gått upp, jag hade gått ner, men bara ett ynka kilo och jag vet, det är inte bara kilona man ska räkna, det här är så mycket mer. Jag är inte fixerad vid mina kilon, jag vill helst bara må bra, i kropp och knopp, vilket jag gör när jag väger mindre och äter nyttigt, motionerar och lever sunt. 



Jag längtar lite till hösten nu faktiskt. Jag kom på mig själv idag, när vi var och badade (sol och bad har liksom haft sin chans redan, de tog inte den. Fast det var skönt att både bada och sola idag, missförstå mig rätt. Men lite så, var sak har sin tid). Eller typ. Jag längtar mest efter rutiner igen tror jag. Fast jag känner inte längre som man brukar göra efter semestern, nu ska jag ta tag i det. Jag har ju tagit tag i det, jag gjorde det i januari, för sista gången. Nu är det mer att bara fortsätta. Vilket känns riktigt skönt.



Något jag mer längtar efter är kläder, jag älskar höstkläderna. Mysiga koftor, schyssta byxor, sköna jackor och att matcha med härliga accessoarer som mössor och scarfs. Jag längtar efter att successivt byta ut mer och mer i min garderob, mot mer hållbara plagg. Sådana klassiska kläder som man lätt kan kombinera med varandra. Älskar den lite mer klädda klassiska stilen på kläder, är rätt trött på det ungdomliga, det passar min lilla tonåring här hemma bättre.



Kolla in plaggen ovan i kollaget från Filippa K a/w 2015 (tidigare i livet innan skatterna ääälskade jag Filippa K. Älskade snittet, enkelheten och kvalitén. Köpte massor i en jättehärlig butik vi hade i stan, som tyvärr inte finns kvar längre). Kappan åkte direkt upp på önskelistan. Det är faktiskt något jag måste köpa i höst, har inte en enda jacka jag kan ha längre, har liksom "vuxit ur" alla:)





KRAM











4 kommentarer:

Rebecka sa...

Inspirerande inlägg! Hade gärna sett fler inlägg om kläder och stil då jag tycker du inspirerar kring detta och alltid klär dig fint :)

Anonym sa...

Härligt med shopping! Fin belöning till dig själv. Själv ska jag försöka att inte shoppa så mkt hela garderoben är full med sådant jag trivs med men det är svårt! //Eva

Inredningshjälpen sa...

Du är så duktig Mia, jag är grymt imponerad av din viktminskning och den förändring på det stora hela som du har gjort, i grund och botten så handlar det ju inte om en siffra på vågen utan hur man lever sitt liv.
Du är grym!

Gillar Filippa K en är superdålig på shoppa, inte min favoritsysselsättning ;/

Kram Anette

Anna sa...

Bra jobbat!
Håller med om att det inte är så lätt att äta rätt när det är semester, man får försöka att ta tag i det när man kommer in i de vardagliga rutinerna igen.
Det skulle vara så kul och inspirerande om du ville visa någon före och efterbild på dig.
Sådana bilder blir man verkligen taggad av.
Vad är det som har taggat dig? För det har väl inte alltid varit lätt eller?
Jag själv kan falla tillbaka i gamla vanor emellanåt, då får man såå dåligt samvete.
Då försöker jag tänka - i morgon är en ny dag, då får jag ta nya tag.
Kram och lycka till med dina "nya" mål.
Anna