måndag 3 augusti 2015

FANTASTISKA ZETAS





















En annan sak vi alltid besöker en eller två gånger varje år är fantastiska Zetas trädgård. Ääälskar detta ställe, här samlar jag massor inspiration till min trädgård här hemma (som fortfarande är under uppbyggnad, efter som vi bor i nu ett relativt nytt nybygge område och hade typ leråker för bara några år sedan). Efter att varit ute på lite andra ärenden på morgonen åkte vi vid lunchtiden i lördags hemåt och då ligger ju Zetas på vägen. Vi var ganska hungriga och törstiga igen, så trädgårdscafét var väldigt inbjudande där upp i den lummiga grönskan när solen gassade på. Skatterna beställde plättar och jag och N tog oss varsin sudegsmacka. Min var supergod med rostbiff, soltorkadtomatcreme och fetaost. Sen köpte vi även lite fika till efter maten som ni ser. Alltså det finns kanelbullar och så finns det kanelebullar. Dessa häll näsan klass med rute-bullarna;)





Hallå kära bloggisar!





Många som är tillbaka på jobbet idag kanske? Inte jag, jag ska njuta semester i en vecka till innan det är dags igen:) NU hoppas jag på att min favorit månad kommer bjuda på härlig sensommar och ge mig den där härliga känslan att starta hösten med. Längtar efter tända ljus, kräftor, kantareller, mysiga koftor och kanske ett sensommar dopp om nu vädret kommer tillåta:)



Idag ska jag iaf bjuda er fina på lite grönska här på bloggen. Det blir ett helt pärlband här nedan med härliga pic's från Zetas. Håll till godo!

















































Underbart eller hur?! Jag skulle varje gång jag är där kunna köpa med mig massa härlig grönska hem, men tyvärr har man ju oftast packning och annat med en eller två plantor brukar jag klämma in;) Tack fina Victoria med personal för årets besök och för allla supertips om plantorna jag köpte!



Ni kära vänner, ni får ha en toppenfin måndag ni tills vi ses igen!




KRAM











4 kommentarer:

Inredningshjälpen sa...

Har länge velat åka dit när vi är uppe i Stockholm men så blir dt aldrig av, kanske nu i augusti när vi ska vara i storstan en hel vecka under Formex…hoppas hinna dit!

Ha en riktigt fin vecka!

Kram Anette

Gabriella sa...

Det ser verkligen härligt ut på dina bilder! Ljuvligt att få gå där och inspireras och äta gott:)
Kram

Anonym sa...

Var på Zetas för första ggn förra veckan. Hade verkligen sett fram emot besöket då det är så omskrivet. Måste säga att jag blev ordentligt besviken. Litet, oinspirerat och personal som mest var upptagna med att prata med varandra. Nej, jag håller mig till Rappnes Ulriksdal. Sååå mkt bättre!

//Elisabeth

Sofias Lantliv sa...

Ser så härligt ut på bilderna men det är en bra bit att åka till, att det tyvärr inte blir av. Men ska nu bygga hus och även "inreda" trädgården så borde nog kunna kosta på mig ett besök! Skulle vara fint till hösten med alla mysiga (kan man säga så?) växter i höstliga färger...

Mvh Sofia