torsdag 9 juli 2015

STHLM TUR & RETUR























Igår drog Alice och jag till Stockholm en sväng. Hon fick en heldag med bara mamma i födelsedagspresent, lite som kompensation för att syrran är på ridläger (fast ta det inte fel nu, Alice får åka på ridläger hon med om hon vill, men hon ville inte. Hon fick helt själv välja vad hon ville göra istället och det blev en heldag med mamma och bara shoppa och gå och mysa på stan på sin födelsedag, det ville hon;). Så vi gjorde stan kan man säga, i regnet (japp paraply var vi tvungna att införskaffa, så det fick blir ett från första stoppet;). Sen ville Alice mest hänga på Victoria Secret, Sephora och på Hollister, så det gjorde vi. Sen fick jag med kika in i några butiker som ni kanske ser;) Sen önskade hon sig även Vapianolunch, så check på den med:)





Tjingeling!





Hurra idag är de torsdag och idag ska vi hämta hem Emma från ridlägret. Man blir ju halvt fel utan sitt barn i så här många dagar (hon har varit borta i 9 dagar), känns jättekonstigt. Jag längtar ihjäl mig efter min lilla mini-me, dock längtar hon inte alls lika mycket efter oss hemma, igår kväll i telefonen var det någon som tycket att stanna ytterligare ett gäng dagar skulle vara heeelt ok och att komma hem not so mutch;)



Så happy torsdag så länge, så ses vi snart igen finaste!





KRAM









9 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk så många som inte hade en aaaning om att Svenskt tenn existerade över huvudtaget, förrän deras produkter började poppa upp i var o varannan inredningsblogg. Tråkigt att deras vackra tidlösa föremål numera finns i varje Svenssons ägo och hem, för det var nog inte tanken riktigt. Jag tror att S T måste börja höja sina priser ganska kraftigt för att behålla sitt 'värde'. Det var bara en tanke..

♥ Fyra årstider sa...

Så härligt Mia, en dag på staden med någon man tycker om. Kram Lotta

Anonym sa...

Är det sant som jag läst att ST rear ut de billiga sakerna, typ under lägg? Vad kostar paraplyet? Det finns inte i webshopen nämligen . Mkt fina påsar! Får nog lov att bli en trip till huvudstaden snart. Hoppas du visar mer exact vad som finns i påsarna :) mysigt med litet sällskap ! Snart stundar semester hoppas vädret blir bättre då! //E

Inredningshjälpen sa...

Men åh, ser att ni har lyckats pricka in flera av mina favoriter :)

Stor kram!

Anette

Nazima sa...

Låter som ni haft det hur mysigt som helst!
Jag håller inte med första Anonym, där riktigt. Det är väl bara kul om man kan inspireras av varandra ,det har väl ingen dött av?

Kramar från Västkusten

Mia sa...

Nej men det finns väl ett skäl till att personen valde att vara anonym Nazima, typisk kommentar av ett troll som inte vågar stå för sina spydigheter.

MITT VITA HUS sa...

E: Inte vad jag såg, brukar ju aldrig vara rea på ST liksom;)

Kram

M


Anonym sa...

Vart kan man köpa en sådan jacka din dotter har? Kram

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Den är från Ralph Lauren, fanns på Kids brand store i våras😘

Kram


M