fredag 3 juli 2015

KVÄLLENS HETA MIDDAG














Kvällens middag idag blev Carnita taco som serverades ute på terassen tillsammans med diverse tillbehör alá mexi-style.






Hej på kvällskvisten!





Egentligen är klockan alldeles för mycket och jag borde egentligen krypa ner i sängen. Men jag ville bara kika in det allra kortaste till er först med några bilder på kvällens middag som blev riktigt lyckad och som är ett tips till alla som inte provat. Vi har nämligen haft goa vänner här i kväll och jag ville inte servera grillat, eftersom det är typ alltid det man äter på sommaren när man träffas. Jag ville göra något nytt som vi inte provat, varken dom eller vi. Så jag hittade detta recept på Carnita Taco, som egentligen är Taco lagat från grunden, hos gulliga Victoria. Alltså inte den "vanliga" taco skatterna älskar att äta på fredagen, utan en lite mer vuxen taco med hetta och syrlighet. Har sneglat på receptet innan och tänkt, när jag får tid över att stå och vakta en puttrande gryta en halv dag så ska jag göra detta. Det blev verkligen mums måste jag säga, en riktigt fullträff som vi garanterat kommer göra om fler gånger.



Jag serverade med mangosalsa, gucamole, gräddfil, tortillabröd och chilichips och såklart några Corona med lime till;)




KRAM









2 kommentarer:

Victoria (matplatsen) sa...

Gulle du <3 Vad kul att ni testade, visst är det goooott!!

Kramar i värmen!
/Victoria

Nazima sa...

Det receptet har jag ochså sneglat på ett tag men inte kommit mig för att testa, kanonbra bjudmat när man inte enbart vill bjuda gäster grillat i sommar, precis som du menar.
Kramar!