måndag 6 juli 2015

I SOMMARREGNET
















Regn ute, nyfärgat hår och ett fin fint reafynd för kyligare dagar. Älskar min nya oversize stickade tröja från By Malene Birger som jag hittade hos countrydreams.se på deras sommarrea (finns fortfarande massor fint att fynda, kika här).





Hej hallå vänner!





Idag har kyligare väder dragit in över vårt land. Jag pustar ut lite och njuter av den svalare brisen som strömmar genom altandörren som står på vid gavel här. Jag ska strax ner på stan en sväng, har nämligen lite jag måste fixa inför en viss liten persons speciella dag. Sen funderar vi på att åka och hälsa på vår stora skatt som har den underbaraste tiden ute på ridläger med vänner och den älskade lilla hästen. Åhhh vad jag med skulle vila vara där. Jag fick nämligen själv aldrig åka på ridläger när jag var liten, trots tjat och tjat på föräldrar. Jag fick nöja mig med att tillbringa hela somrar i sommarstugan vid vattnet och sen åka runt på bilsemester i halva Europa, upp och ner. Nej, det gick ingen nöd på mig, men i den åldern betydde ridläger aaallt;). Därför idag betyder det mycket att Emma får åka på det hon allra helst vill:)



Nu måste jag kila här, men jag önskar er alla en toppenfin start på nya sommarveckan. Kom ihåg och njut av vackra sommardagar, oavsett om det regnar eller inte:)




KRAM











10 kommentarer:

Karin sa...

Du skall se att du själv snart sitter på hästryggen igen och blir en "återfallsförbrytare" som jag! :-) Det blev två islandshästar för mig och dottern för flera år sedan och i morgon är det jag som åker på ridläger!
Karin

Inredningshjälpen sa...

Som gammal hästtjej förstår jag preciiiis vad du menar :) Jättefin bild på dig, grymt fin härfärg!

Kram Inredningshjälpen/Anette

Anonym sa...

Vart i Linköping är det du bor?

PIAZZAN sa...

Så fina bilder på dig ..och du sk ase att det blir snart rodläger för dig med :) / Kram Pernilla

Gabriella sa...

Vilken jättefin hårfärg på dig! Det kanske finns ridläger för vuxna?:)
Kram

Nazima sa...

du är verkligen superfin i håret, det ljusa klär dig jättefint!
Jag förstår dig precis angående ridlägerdrömmar! Nu fick iofs jag åka på några ridläger när jag var i din stora tös ålder, men det var på ridklubben jag red, tyckte det verkade mycket mer spännande att åka till andra ställen på ridläger lite längre hemifrån. Nu är min dotter några åer yngre än din,så hon fick nöja sig med dagridläger i år.
Jag har ju själv (tack vare att min dotter började rida för snart två år sedan) börjat rida och aldrig att jag lägger av igen, hästarna och stallet är beroendeframkallande!

KRAM

Anonym sa...

Fina du <3

Undrar om du vill dela med dig vilket läppstift du använder på bilden.

Tack på förhand! Kram

Veronika☀️ sa...

Vilken fin bild på dig!

Mysigt med ridläger drömmen för en hästtjej! Har inte din familj kvar stugan vid kusten? Finns ingen sjö i världens som slår havet!

Susanne sa...

Hej Mia!
Tack för en trevlig blogg med omväxlande innehåll och härliga inspirerande bilder! Du har gjort en fantastisk viktminskning, vad anser du är det viktigaste för att lyckas så bra som du har gjort? Ha en fin dag, hälsningar Susanne.

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Det är från BM Rebel:)

Veronika: Nej inte den stugan, den finns inte kvar. Min mamma har en ny vid kusten nu istället.

Susanne: Det är nog olika kombinationer som gjort resan framgångsrik. Först kan man nog säga vilja, vilja att lyckas och förändras. Sen noggrannhet. Jag har varit extremt noga med maten, igen fuskat mer än vad jag kunnat räkna på min ena hand det första halvåret. Dock märker jag nu att jag släppt lite mer på min strikthet och nu går det desto trögare, som resultat…


Kram

M