måndag 4 maj 2015

MAJ ÄR HÄR & TRÄDGÅRDSDRÖMMAR










Kikade in på Artilleriets hemsida idag. En riktig favorit butik som jag hoppas kunna besöka inom kort. Nu idag föll min blick på dessa underbara krukor från Bergs Potter Copenhagen. Men. Hur. Fina. Jag vill ha alla bums i min trädgård!





Hej hallå raingar!





Maj månad här och den bästa bästa tiden! Älskar maj månad. Allt börjar bli så grönt och vacker och man har hela sommaren framför sig med värmen och den ljuva solen:) 


Hoppas förresten ni hade en fin Valborg?! Här var det en supertrevlig kväll tillsammans med goda vänner och god mat och lite vin. Ja jag smakade såklart på Key Lime pir jag gjorde och den var huuur god som helst, den måste ni göra. Det blev aldrig någon brasa sedan för det började regna och var riktigt ruggigt ute, men det gjorde oss ingenting.








Nu är tiden här när man nästan bara vill vara ute. Iaf alla dagar när inte regnet vräker ner.
All fokus hamnar på utemiljön istället för hur det är inne (tror jag ska ta upp projekt säng och wic i höst istället igen, känner att jag inte kommer någonstans ändå just nu i mina tankar, blev bara ännu mer fundersam när vi åter igen provade sängar i helgen. Att det ska vara så svår att bestämma sig:S).
Jag finner mig själv spana på små träd plantor, växter till rabatterna, gårdsgrus och nya krukor istället.





Jag vill ha många nya saker, men jag har lärt mig över tiden att man ska inte göra några förhastade beslut (vilket jag ibland gör och det blir inte alltid så bra). Man ska investera i saker man vill ha som man kan leva länge med. Det gäller såväl inne som ute. Tex. vår Grythyttan grupp, den var en investering och den kommer stå sig i många år.




Nu i år vill jag investera i en bänk, gärna från Byarums bruk (tänker mig att denna ska stå så vackert i gruset på vår innergård to be), men jag skulle nog även gärna kunna tänka mig investera i dessa vackra krukor från Bergs Potter. Iaf en eller två, bara för dom var så vackra och i perfekt nyans för vad jag gillar. 




Me like. A lot!



Nu hoppas jag snart på ett uppehåll i regnet här så jag kan ge mig ut på en lång runda med en härlig pod i lurarna. Önskar er en fin måndag!




KRAM










5 kommentarer:

Maria i Lilla villa vita sa...

Hej fina!

De krukorna är ju bara helt underbara! Hoppas på att hitta några till vår pergola!
Önskar dig en fin måndag!
Kram

Finaste mattan sa...

Oj, vad fina krukor! : )

Finaste mattan sa...

Oj, vad fina krukor! : )

Anonym sa...

Fina krukor !

Kan ni inte tipsa om några bra poddar.

. sa...

Helt skønne krukker.....helt klart en god investering ;)
Knusekram vibe