måndag 16 mars 2015

SNABBA LUNCHEN











Snabba enkla goda lunchen, värd i viktväktarspråk 8 Pp. En omelett med bladspenat, kyckling och ost som går superlätt att svänga ihop, som mättar och som även funkar om man vill äta lågkolhydratkost. (2 ekologiska ägg 4 Pp, kyckling rökt i tunna skivor 25g 0 Pp, ekologisk herrgårdsost 35g 3 Pp, smör 1 tsk 1 Pp, bladspenat 0 Pp salt & peppar 0 Pp)





Tjingeling nya veckan!





Här startade jag måndagen med en PW med P. 5,1 km och yes nu har jag fått upp tempot igen och det går riktigt bra. Har bestämt mig för att den här veckan köra riktigt hårt med både träning och mat. Försöka äta nyttig och bra mat och inte slösa points på ostbågar (har lätt för att göra det, ostbågar är min last i livet;). Förra veckan var katastrof när det gällde träning. Får ju så mycket må-bra endorfiner av träning, så det är ju sååå dumt att hoppa över det, det är ju liksom bara att just do it, så mår man bättre sen:) Sen är det ju ingen vägning i helgen som kommer, då våra cocher är borta på utbildning:S Hur ska det här gå tänker jag?! Det är ju det som motiverar mig i veckorna, den där himlans vägningen på lördagen, där man får kvitto på att man gjort rätt…


Många frågor får jag om vad jag äter, som sagt egentligen inget annorlunda mot vad jag brukar men mer kontroll av mängd och ja jag räknar, väger och mäter allt, fortfarande… Önskar ni mer sådan här snabba lunchtips, mellistips här på bloggen?


Nu dags att ta tag i dagens inkorg, ordna och styra upp lite saker sen dags för stallet. Det är nämligen studiedag här idag och jag har lovat tjejerna att vi ska åka lite tidigare innan hoppträningen börjar så vi kan gosa lite extra med de allra mjukaste mularna:)




KRAM










9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!
Du är så duktig Mia och en riktig inspiration!! Gärna fler tips på lunch mellis!! Middag med för den delen... Jag är också med i VV och det går sakta neråt, helgerna är svåra tycker jag när man vill äta och dricka gott med familjen...och dom där nedrans ostbågarna är också min last liksom din ha ha...

Lycka till och kram!

Anonym sa...

Jag önskar tips på helgmat! Veckorna är inga bekymmer för mig att få ihop.

Vet att du skrev att minst antal Pp man kan få att äta/dag är 26 p? Men jag hade 26Pp/dag från snart! 8-o
Trodde antalet skulle sjunka ju mer jag gick ner i vikt men de kommer de alltså inte?

Anonym sa...

Jag önskar tips på helgmat! Veckorna är inga bekymmer för mig att få ihop.

Vet att du skrev att minst antal Pp man kan få att äta/dag är 26 p? Men jag hade 26Pp/dag från snart! 8-o
Trodde antalet skulle sjunka ju mer jag gick ner i vikt men de kommer de alltså inte?

Anonym sa...

Du är så duktig! Är jätteimponerad av dig och JA, gärna massor av mattips!!

Anna sa...

Mysig dag :) Tycker den lunchen är perfekt även om man som jag inte räknar p´n men det känns ändå fräscht och går snabbt !
Kram Anna

Lena sa...

Jaaaaa mera mattips med uträknade points!
Heja dej! Kämpa på!
Kram L

Sofia - Strawberry Dreams sa...

Mmm vad gott! Jag äter omelett säkert flera gånger i veckan till lunch. En riktig favorit! Kul förresten att följa din vv-resa! Det ser ju ut att gå superbra för dig och jag som är en liten hälso/träningsnörd tycker sådana här livsstilsfrändringar är så himla kul :).

Anonym sa...

Ostbågar??? Hur många Pp per dag får du äta?! Jag som äter 26 p/dag har inte en möjlighet att få in ngr ostbågar!

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Nej, men jag äter inte ostbågar varje dag ha ha ha, nej det har jag inte "råd" med. Jag har tagit någon gång i veckan, 3dl som är = 3 Pp då. Jag äter några poäng mer än 26 just nu, har blivit av med 5 sen jag började:)

Kram