söndag 29 mars 2015

LITE PÅSK HOS ALICE















En liten bit påsk inne hos Alice. Eftersom både hon och jag är allergiska så blev det körsbärskvistar istället för björkris. De söta påskdekorationerna från Maileg hittade jag här.





God morgon söndag!





Här är det grått, grått och lite mer grått idag. Regnet hänger i luften och det har nog redan kommit en skur eller två. Jag som hade tänkt ge mig ut på en motionsrunda väljer att stanna inne en stund till tror jag;)


Påskveckan närmar sig med stormsteg. Många har jag sett har redan haft påskpiffat sen en tid tillbaka. Men jag har inte kommit så långt;) Men idag gjorde jag iaf i ordning lite fint inne hos Alice. Hon är ju fortfarande så inne i det tjeiga, rosa och fint så dessa dekorationer passade till henne perfekt.


















Önskar er en fin söndag och tänk gärna lite extra på att vara snäll och vänlig mot den du möter!




KRAM











19 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint pynt och rum!

Anonym sa...

Var har du köpt din fina taklampa?

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Taklampan finns hos Hvita Villan här: http://www.hvitavillan.se/belysning/original-btc/taklampor/original-btc-titan-size-1-pendant-light-white-1.html

Kram

M

Anonym sa...

Ett jättefint och mysigt rum med en go känsla! Det är inte bara din dotters rum som förmedlar en go känsla, det gör hela din blogg med en smakfull balans i inläggen, utan hårda "nypande" inlägg och påstådda konstaterande utan helt enkelt feelgood! Visst är det så, som du skriver, att vi ska vara vänliga mot dem vi möter, en självklarhet;) ha en fin söndag!
Helén

AG sa...

Så vakkert rom- en riktig jentedrøm! 🐰🌸

LIFESTYLE & INTERIOR by Sessan sa...


Härliga bilder alltså!!

Ville bara titta in & ge dig en -Glad Påsk kram

//Sessan

Eva Blixman sa...

Jättefint påskpyntat! :)
Måste också tillägga att din dotter har ett supermysigt tjejrum.

Ha en fin söndag!

Kram Eva

Anonym sa...

Fantastiskt fint. Mailegpyntet var ju för sött:)

Anonym sa...

Supermysigt tjejrum!!! Tack för din fina blogg och för att du delar med dig av din vardag och ditt fina personliga hem. kram Anna

houseofdanishmarie sa...

Hejsa
Hvor fiiiint
Knus
Marie

Anonym sa...

Så fint! Hela ditt hem är fint och jag inspireras mycket av dina bilder. Håller med om att det är viktigt att vi alla försöker vara snälla mot varandra. Kram

Nazima sa...

så fint med lite påskpynt, vi har inte börjat,men ikväll ska jag kolla på vinden vad vi har och även ta fram det jag shoppat idag.
Kan bara instämma med anonym , Helen.
Du förmedlar så otroligt mycket positivitet i feelgood i bloggen att man blir så glad av att läsa här och viktigt som du skriver att var vänliga mot varandra.
Jag anser att har man inget snällt att säga ska man hålla tyst.
Blev rent ut sagt mörkrädd när jag gick in på HOFP:s blogg och läste vad de skrivit om dig... Fruktansvärt!
Självklart inspireras vi av varandra alla vi som läser/skriver bloggar om inredning/livsstil etc. Inte konstigt att det finns liknande saker i bloggarna, då man ju hittar inspiration hos varandra!
Kram på dig Mia, vi är många som älskar din blogg!

LOPPISLIV sa...

Så himla fint flickrum, tapeten är helt underbar!! Du har så fint överallt får alltid så mycket inspiration här, det tackar jag för. Ha nu en fin söndagskväll!
Kramar P

Marita sa...

❤️

Gabriella sa...

Ser fint och vårigt ut! Jag har inte börjat påskpynta ännu, men är bra sugen på att starta snart:)
Kram

Anonym sa...

Mysigt rum❤️Kram therese

Anonym sa...

Så ljuvligt vårigt och fräscht flickrum. Du är så himla duktig att göra ditt hem fint. Jag inspireras mycket av alla vackra bilder du bjuder på. Tyvärr har jag själv ingen vidare förmåga att "få till det" hemma, men det hindrar inte att jag kan glädjas åt det vackra som du skapar. Du utstrålar också en värme och snällhet som man inte finner överallt :-) Önskar dig en skön påskvecka! Jag önskar också att fler människor kunde vara lite snällare mot varandra så här i påsktider. Kram Ulrika

Annika sa...

Så fint! Och vilka vackra tapeter. Ha en riktigt fin dag. Kram Annika

Anna sa...

Fin blogg med trevlig stämning! Fantastiskt fina tapeter i din dotters rum. Glad att jag hittat till din blogg!