onsdag 4 februari 2015

MITT VIKTVÄKTARNA










Jag är faktiskt ganska så stolt över mig själv och mina tre guldstjärnor:)





Hej bloggisar!






Jag har sett att många av er önskar inspiration och här hoppas jag ju kunna bjuda er lite då och då på sådan. Därför idag tänkte jag dela med er lite av mitt Viktäktarna, och början på min må-bra resa.



Jag har två gånger i mitt liv, efter att fått barn gjort två seriösa försök att bli av med några kilo. Det har gått ganska bra båda gångerna, jag har tappat en hel del. Tyvärr har jag dessvärre gått upp dom igen. Jag älskar ju mat, har svårt att äta lagom, jag är en godisråtta av rang. Jag vill inte göra avkall på det. Jag vill kunna dricka vin och äta en semla på semmeldagen, jag vill äta spagetti och köttfärsås och jag vill ha parmesan på! Ja ni hör ju. Lchf, nja, jo det funkar, funkar riktigt bra man är inte godissugen alls då. Men jag vill ju äta godis, även om jag vet att det är skräp. Jag vill inte leva utan pasta. Hur gör man då? Jo den där urgamla metoden viktväktarna har nog alla hört talas om. Egentligen är det nog en ganska sund filosofi. Man lär sig att man kan äta allt, att man ska välja bra saker framför dom dåliga för att inte gå hungrig. Gärna grönsaker och frukt. Men man får äta godis, om man vill. Det är inte förbjudet, inte heller pastan. Men man kan inte äta det varje dag.



Det här fungerar toppen för mig, jag planerar, jag väger, jag mäter, försöker sätta ihop bra näringsfulla dagar. Jag försöker äta mat lagad från grunden, bra råvaror, gärna mycket ekologiskt, precis som jag gjorde innan, men nu i mindre kontrollerad mängd. Jag har redan tappat nio kilo, ja 9! På bara en månad. Jag har egentligen inte ansträngt mig så värst (jo fasen vecka tre var jobbig, jag var hungrig hela tiden:S) och med min aktivitetsplan så har jag hittat tillbaka till mina långa power walks som jag älskar.






Det finns mängder med material att tillgå, nya recept, roliga sätta att hitta nya mat-vägar som funkar just för dig. Jag använder mest appen, där för jag in allt, allt jag äter och dricker och när jag rör på mig. Tänkt tom. snöskottning ger poäng (som man kan äta upp om man vill:). Sen har man mål. Jag har satt några, på vägen ner, för mig själv. Jag är inte redo än att dela dom, men jag tycker det är viktigt att man har mål, det säger min coach Anna med. Och mötena, jag går varje vecka. En billig investering om man vill lyckas tror jag!



Hoppas ni känner er lika pepp som jag är nu;)




KRAM











7 kommentarer:

Annika J sa...

Du är fantastisk! Så glad att du skriver om det här. Viktväktarna är sund viktminskning och allt är tillåtet! Hela familjen kan äta och framför allt det går att äta och leva enligt detta sedan också, när man nått sin målvikt. Att gå ner i vikt är "enkelt" men det ska funka sedan också och viktväktarna blir en livsstil, en sund sådan! Pratar med erfarenhet gick ner 20 kg för tre år sedan och håller vikten ännu och det är inget svårt eller krångligt och jag äter allt. Bra jobbat superbra jobbat och lycka till! Tack för en härlig och inspirerande blogg!!

Anonym sa...

Å toppenbra jobbat! O kul att höra att d funkar! Är själv godisråtta med, Friskis o Svettis funkar för mig.:) vore kul o se lite vårinspo i hem o kläder i bloggen nåndag! 🌺/ Marie

Sabina sa...

Heja, det låter jätte bra! Du är duktig och 9 kilo är mycket! Fortsätt kämpa och lycka till!

Kram Sabina

mittdittovitt sa...

Så duktig du är och så kul att det känns bra :)

Här går det mycket trögare jag är inte alls lika duktig som du. Men jag kämpar på!

Stor kram

Anonym sa...

Hej Mia!
Tack för en fantastisk blogg, du inspirerar verkligen i alla lägen! Du har uppnått fantastiska resultat med Viktväktarna! Fortsatt lycka till, kram Susanne.

MITT VITA HUS sa...

Tusen tack finaste bloggisar<3

Kram

M

Emma sa...

Får man allt pappersmaterial även om man är onlinemedlem eller kan man köpa det separat?