måndag 16 februari 2015

HEEEJ SPORTLOV & MELLISTIPS







Tjingeling!





Här har sportlovet startat idag! Jag tog med mig skatterna ut på en promenad i morse (efter lång sovmorgon:). Den ena hoppade glatt i träningskläderna superpepp, medans den andra tjurade ihop helt att man var tvungen att klä på sig och gå ut. Sen klämde skorna, rumpan var kall, musiken funkade inte i iPhonen, ja u name it! Runt kom vi dock, men mot slutet då trillade tårarna på hon som var så pepp och kompisarna hade ringt och sagt att de skulle åka till stallet och hon kunde inte följa med idag (katastrof!) och nu så gjorde det ont i halsen, den andra löpte glatt hela vägen hem  både fram och baklänges och hade visst fått upp tempot lagom tills vi kom hem. Ha ha ha ljuva familjeliv:) Nu har dom båda fått pannkakor i magen och hoppat i ett varmt bad, så nu tror jag det trots allt blev rätt ok ändå;)



Fått så många frågor om vad jag äter, nu när jag kör viktväktarna och många av er vill ha tips på bra måltider och mellanmål. Först vill jag bara säga att fortfarande så äter jag precis allt jag vill, allt jag tycker om och i stort sett helt som jag gjorde innan. Det funkar för mig, sen tillsammans med motion är det ett vinnande koncept:)



Tänkte i några inlägg dela lite av vad jag äter och idag börjar vi med en smootihe. Denna får man dricka direkt när man gjort den, annars blir den svår drucken när chia-frönen sväller och bildar en geleaktig massa (då blir det mer som en pudding, vilket jag inte gillar alls:S).








2 Port.


1 st Banan

2 dl Arla Mild Lättyoghurt Vanlij

2 dl Arla Ekologisk Mellanmjölk

1 msk Chia Frön

2 tsk Ekologiskt Vaniljpulver



Mixa bara ihop allt i en mixer. Använd gärna en banan som är frusen, eller kylskåpskall då blir smoothien iskall och mycket godare:)




Nu ska jag med hoppa in i duschen här, men vi ses snart igen!





KRAM











5 kommentarer:

Sabina sa...

Haha, låter bekant med olika viljor och åsikter inom familjen!
Hoppas ni får ett fortsatt trevligt sportlov!
Här får vi vänta till nästa vecka innan vårt sportlov börjar.

kram Sabina

Anonym sa...

Åh låter gott! Hur många propoints finns i en sådan?

Sofia

MITT VITA HUS sa...

Sofia: 4Pp per portion:)

Kram

M


Anonym sa...

Åh jag får det till 5 på 2 portioner alltså 2.5 möjligen 3 PP per portion. Hur har du räknat?
Kul att det funkar så bra för dig. Uppenbarligen måste du ju göra något annat än förut eftersom du numer rasar i vikt!
Keep up the good work!!

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Jag har lagt in det i receptskaparen och gjort två portioner av receptet! Banan 0Pp, Yoghurt 3Pp, Mjölk 2Pp, Chia 2Pp. = 8Pp per portion 4Pp

Kram

M