torsdag 8 januari 2015

ATT SVÄNGA OM









Sneak peek på ommöblering!





Tjingeling torsdag!






En vecka på nya året gjord och idag och en vecka på nya tider. Det går bra det här. Hitintills i år har jag motionerat mer än jag gjorde hela 2014! Känner mig stark och pigg och så pepp. Maten går bra. Riktigt bra. Jag får ju äta och inte lite utan ganska mycket. Vissa dagar jag jag svårt att få i mig alla Pp:S Då det får man tydligen inte fuska med, utan man ska äta upp dom. Får se idag hur det går på möte nummer 2. Lite spännande faktiskt:)


Igår visade jag en bild på instagram (ja ni vet väl att ni kan följa mig där @mittvitahus) på vår ommöblering i vardagsrummet. Jag är egentligen inte ommöbleringstypen, utan har jag bestämt mig för på ett sätt så ändrar jag det sällan (eller aldrig). Jag brukar oftast köpa en viss sak för en viss plats i mitt hem och då får den stå där. Nu har vi några saker vi vill komplettera vårt vardagsrum med, men det ska få ta den tid det tar (jag ska åtrkomma med ett litet inspirationskollage på det jag önskar mig hit:). Jag är ändå länge glad över att vi har ett tv-fritt rum där man kan sitta ner njuta lite skön musik i högtalarna och samtal utan tv'n brus.






Fotöljen från gästrummet (från Sika/butik Esq) har flyttat ner en stund. Det blev så himla tomt annars i julas så behövde vi lite extra sittplatser:)






Favoritting på marmorbordet. Jag är så glad över den lilla kotten från Svenskt Tenn, det var nog den bästa julklappen:)



Nu ska jag åka iväg och handla lite gröna växter, alla krukor är så tomma nu när julen är utstädad. Men först en dusch, sitter fortfarande i träningskläderna:)




KRAM











7 kommentarer:

mittdittovitt sa...

Härligt med nytt och lite omöblering. Jag är dock en sån som gillar det. Tycker dock att de flesta rum så går det inte att ändra så mycket. Vi har dock ändrat i vårt vardagsrum. Men vi flyttade in ju bara för fyra månader sen så då tar det ju en stund innan man hittar hur man vill ha det. Plus att vi renoverar och köper nytt allt eftersom och då ändras ju också förutsättningarna.
Ska bli superkul sen att se vad du ska köpa mer. Läste på IG om en fåtölj :)
Superfina bilder som alltid.

Stor kram!
/Fia

LIVSGLITTER sa...

Så himla fint, som vanligt!
Kram <3

Ingrids inredning sa...

Jättesnyggt... verkligen. Fräscht & snyggt med vitt :)

Underbara Saker sa...

Jättefint! Rent, krispigt och stilrent. har gjort en liknande spegel som du har på väggen, de är verkligen superfina! Å vad spännande med viktväktarna, heja på! Själv kör jag lågkolhydrat som alltid men ska strikta till det lite nu och tappa de sista kilona. Kram

Underbara Saker sa...

Så fiiiint!

Anonym sa...

Hej!
Fint men var är ditt svarta nya skåp från Bazaar? Ska du köpa nytt vitt vitrinskåp från SNÖ..eller vilket vitrinskåp är det som alla andra har som du skrev på instagram ..blev så nyfiken..om du ska köpa nytt igen.?!
Hälsar Lisa

MITT VITA HUS sa...

Lisa: Baazar skåpet är på andra sidan, vid matdelen:) Japp det har blivit ett snö skåp här med, som alla andra men jag älskart:)

Kram

M