onsdag 31 december 2014

EN NYÅRSHÄLSNING FRÅN MIG








Hej finaste bloggisar!




Här kommer en nyårshälsning från mig till er! Jag hoppas ni får en magiskt fin kväll och att nya året kommer starta precis så underbart som ni önskar. Jag lånade en liten nyårslista från en fina bloggvän som jag tänkte dela här med er istället för en årskrönika (har aldrig skrivit någon och kommer nog aldrig göra;)




Min Nyårslista:



Är det något du saknar med 2014 som du vill ha år 2015?

Egentligen inte, kan inte säga att jag saknat något direkt år 2014. Eller jo kanske, lite motivation till att ta tag i motionerandet igen, det önskar jag mig 2015.


Vad var din största karriärmässiga framgång 2014?

Att byta jobb, lämna något som var tryggt men som inte gjorde mig gott i varken kropp eller knopp.


Och din största framgång privat?

Jisses så svårt, det känns ju som jobb och privat flyter ihop så mycket, privat är man ju mesta dels av tiden mamma och fru. Kan inte tycka jag har så värst mycket framgångar privat. Jag lever, jag andas, jag lär och jag har tagit mig igenom ytterligare ett år hyfsat bra. Det är väl nog som prestation;)


Vad spenderar du mest pengar på?

Inredning och mina barns intressen. Frågar man N så säger han, inredning, kläder, skor och väskor och en massa blommor ha ha ha:)


Vad önskar du du hade gjort mer?

Motionerat och tänkt på min hälsa! Har haft en rejäl svacka 2014. Säkert för att jag verkligen inte mådde bra på mitt tidigare jobb. Orken fanns liksom inte till att ta tag i det då på fritiden utan jag försökte nog bara hålla mig flytande i familjelivet mellan allt roterade på dag, kväll och nattpass. Ett råd till alla inom vården, det är inte hälsosamt att jobba för fullt hundra procent, när man vårdar med hela sin kropp och själ, tar det väldigt mycket energi! Nu jobbar jag lite mindre, det är så mycket bättre!


Blev du kär iår?

Jag har varit kär nu i 17 år tillbaka i min N, han är min bästa vän, min man, min familj, min trygghet, mitt allt. Skulle inte klara en dag utan honom i mitt liv och jag älskar honom till månen och tillbaka (fast ibland ryker vi ihop och är osams, mest om småsaker som det blir ibland hemma, vem tar tvätten, vem skjutsar ungarna osv. Dock är alltid våra bråk så kortvariga och vi går aldrig och lägger oss osams, så jag tycker knappt de räknas;)


Den maträtt du åt oftast 2014?

Helt klart spagetti Bolognese, en klassiker som jag äääälskar och kan äta flera dagar i veckan utan att det bekommer mig, gärna med en massa parmesan och oregano och med riktigt god pasta:)


Något du önskade dig och fick?

Efter första gången jag var i Paris har jag hela tiden önskat åka tillbaka. Så man kan säga att det fick jag ju, även om det var jag som köpte weekendresan dit till N när han fyllde 40:) Materiellt, en äkta designerväska (fast jag hade ju sparat till själv;)


Vad gjorde du på din födelsedag 2014?

Åh kommer knappt ihåg, men jag firade säkert här hemma med min lilla la familia, med tårta och paket. Det bästa som finns (paket alltså;).


Högsta önskan just nu?

Att vi får vara friska och vara tillsammans och ha det bra i vår familj 2015 (och gärna en fet lotto-vinst;)


Vad fick dig må bra 2014?

Att byta jobb och att få vara i stallet hos hästarna!


Vem saknade du?

Min bästa vän J på Gotland? Vi ses så himla sällan och jag tänker på henne (dig) såå ofta!



Vad är du mest stolt över?

Jamen såklart mina två skatter! De är så himla fantastiska på sina egna sätt. Emma är så duktig och ordentlig i skolan och kom hem med så fina första betyg och hon är så duktigt och utvecklas så i ridnignen (även om hon tycker mamma lägger sig i och rättar och fixar och hjälper till lite fööör mycket ibland;). Alice för hennes livsglädje och kreativa ådra och för att hon emellanåt driver mamma till vansinne med vissa små tweenie fasoner;) Jag älskar dela mitt liv med er, jag skulle gå i tusen bitar om ni inte fanns<3>








Nu skickar jag en stor nyårskram till er alla där ute!


Vi ses 2015 igen!



KRAM










5 kommentarer:

Nazima sa...

Trevligt att läsa lite om dig och återblickar från 2014 och inför 2015.
Känns det var en del gemensamma nämnare ochså, har heller inte orkat ta tag i träningen (bortsett från ridningen)har haft gör mkt. Med jobbyte, studier vid sidan om.
Jag och min C har ochså hängt ihop länge, i snart 17 år :)
Jag önskar dig ett härligt 2015!
Stor kram från ett regnigt västkusten

Nazima sa...

Trevligt att läsa lite om dig och återblickar från 2014 och inför 2015.
Känns det var en del gemensamma nämnare ochså, har heller inte orkat ta tag i träningen (bortsett från ridningen)har haft gör mkt. Med jobbyte, studier vid sidan om.
Jag och min C har ochså hängt ihop länge, i snart 17 år :)
Jag önskar dig ett härligt 2015!
Stor kram från ett regnigt västkusten

Gabriella sa...

Fint att ta del av ditt år i en summering:) Hoppas du hade en härlig nyårsafton, god fortsättning till dig!
Kram

Johanna sa...

Hej! Rolig lista :) Ville gärna ha ditt recept på bolognese eller finns det någonstans i bloggen? God fortsättning!

MITT VITA HUS sa...

Johanna: Nej har nog inte lagt ut det här någon gång men jag får återkoma med det:)

Kram