måndag 3 november 2014

BESÖK PÅ SHARPMAN








Idag tog jag med mig min Emma och åkte till hennes absoluta favoritbutik - Sharpman strax utanför Mjölby i Hogstad. Det var lite mingelkväll just i kväll med bubbel och gott och så fick man krama goa Lotta också vilket vi passade på att göra:)





Heeej fina vänner!






Hoppas ni mår bra!




Jag mår toppen, efter att haft en skön ledig måndag, men jag är lite skärrad just nu eftersom jag och Emma höll på att bli helt rammade på motorvägen på väg hem från Sharpman:S Det var nämligen en personbil med hästtransport bak som hade krockat och vält i ena filen, precis när vi kom där i fullfart (dock inte förfort utan vi höll hastigheten precis, men 120 är ju tillräckligt fort ändå:S). Fick tvärnita och bilen bakom mig körde nog en aningen för fort för hen fick kasta sig in i mitträcket bakom oss och jag hann precis få på varningensblinkersen som lastbilen bredvid mig med fick på då för att varna alla andra som kom (man vill knappt tänka på hur illa sånt här kan gå mitt där i mörkret). Phu

Snacka om att jag blev skakis och min Emma blev ju såklart jätterädd och jätteledsen (mest kanske för att det var en hästtransport och för att frågorna kom om det var en häst där i och om den kunde dö:S). Ringde direkt 112 och larmade direkt, men de hade redan fått in larmet. Vågade inte stanna där i mörkret på motorvägen och hjälpa till eftersom jag hade Emma med mig (även om jag egentligen ska hjälpa till eftersom jag är utbildad sjukvårdspersonal, men hjälpen var redan påväg iaf!)! 







Innan den tokiga händelsen på motorvägen. Sötis skatten kikar och klämmer på alla hästsaker. Tror. Ni. Hon. Vill. Ha. Precis. Allt?





Det finns faktiskt himla mycket fint på Sharpman som inte bara är till häst (eller hund). De har nog på senaste tiden blivit en lite mer lifestyle butik och jag gillar konceptet:)





Jag hittade ett par ursnygga korta gummiboots från Barbour och till Emma beställde vi hem kanonsnygga läderridstövlar i svart!





Som sagt det finns ett stort utbud av dessa Barbour-jackor, tycker dom är fina faktiskt och skulle nog kunna tänka mig en!



Nu blir det middag här. Har tänt ljusen på bordet och dukat och i kväll lagar någon annan än jag mat till oss, spännande spännande:) Vi ses i morgon igen!




KRAM












3 kommentarer:

Rebecca-piccole cose sa...

Fyyy, vad obehagligt! Förstår att ni blev skärrade. Ta hand om varandra!
Kram
Rebecca

Camilla 33 år och 10 barnsmamma sa...

Nää fy vad otäckt,tur det gick bra..
Kram Camilla

dnyahuset.blogspot.se sa...

Vilken tur att det gick bra! Nej, jag hade nog inte heller vågat stanna i mörkret.