måndag 6 oktober 2014

SKIMMRANDE FÄRGER & SPÄNNANDE KONTRASTER










 Tjingeling fina bloggis!




Idag pratar jag om färger och trender här på bloggen i samarbete med Alcro.


Egentligen är det bara fantasin som sätter gränser på vad man kan måla och vilka kulörer och texturer som passar ihop, eller hur? Jag tycker det är så spännande med olika möten av färger och material, fast ni som lärt känna mig här vet ni ju att jag gillar den mer dämpade färgskalan när det gäller färger. Gråa varianter, puderrosa och jordnäratoner är mina favoriter tillsammans med det svarta och vita.






I den rådande metallictrend just nu när det gäller inredning är min favorit mässing all time, jag älskar den där lyxiga känslan av lite guld i hemmet. Och mässing och grått är nog bland det finaste jag vet just nu och passar väldigt bra tillsammans i det mesta! Även i modevärlden har metallicfärger ett stort inflytande på trenden just nu och vi matchar våra kläder med inslag av skimrande metaller ibland i dramatiska kontraster. I Alcros Decor sortiment finner vi färger i Metallic som tar oss närmre trenden som råder, genom att vi vågar måla våra hem och möbler i glänsande metalliska färger. 







Alcro Metall Dekor låter oss trolla fram ljuset, speciellt i den mörkare årstiden där vi befinner oss nu och där vi behöver allt ljus vi kan få. En hel inredning eller en yta kan få en helt annan upplevelse då metall blandas in i färgen, beroende på hur ljuset reflekteras i färgen. Varför inte kontrastmåla, en vägg i en mjuk dämpad sammetslen ton ur Alcro Pashmina och en annan med inslag av en skimrande färg ur Alcro Metall Dekor, en matt möter blank kontrast?! Jag tror personligen det skulle vara både häftigt och  oväntat och sticka ut även om man väljer mer dämpade toner på färgen. Kanske våga måla ett skåp i en skimrande färg med ett matt yta inuti, ett skåp som annars kanske upplevs ordinärt och som inte fångar ögats uppmärksamhet direkt. Låt skåpet sedan skimra ikapp med väggen:) Våga prova! Av erfarenhet brukar det vara ett vinnande koncept;)





KRAM










Detta inlägg presenteras i samarbete med Alcro.




Inga kommentarer: