söndag 5 oktober 2014

PIC'S FRÅN VÅR MINI VACAY








Heeej finaste bloggisar!





Här kommer några snabba pic's som ni kan kika på medans jag är i luften på väg hem (hu, dessa flygresor alltså:S Jag har ju smått panik när man ska flyga och tyvärr är det ju ett ont måste om man ska se någonting här i livet. Jag medicinerar, men oftast hjälper det knappt, iaf inte vid starten, det som är värst, sen brukar jag däcks av ren utmattning för att vakna igen till det näst värsta - landningen! Men nu hoppas jag det går bra hem, peppar peppar. På resan ner var stewarten hur bra som helt och berättade allt hela tiden som hände så jag skulle känna mig något sånär lugnt och så hade jag ju bästa bredvid mig, min klippa i livet, det hjälper ju ganska mycket!) till våra små skatter som väntar spänt där hemma på om mamma och pappa kommer hem och har några presenter med sig (och såklart har dom det:)! Vi har faktiskt inte shoppat så mycket till oss själva på denna mini vacay, det blir liksom inte så när man strosar omkring, kikar på sevärdigheter och bara har det bra! Jag har bara köpt två saker och just det skulle ju visa er en, men jag har inte hunnit ta en endaste liten bild på saken ifråga så ni får ge er till tåls en liten stund till;)


Men nu så kommer det några bilder från en av de bästa storstäderna som jag fallit hopplöst in love med:) (och som sagt när man går där och för en gångs skull inte har någon liten skatt med sig som säger mamma femtielva gånger, och när man vill hålla handen och bara vara vi två, så blir det inte jättemånga kort om jag säger så, så det här är väl de som blivit bäst och några vill jag såklart behålla för mig själv för privat bruk;)






Mr. N har aldrig varit här i just Paris, så det blev liksom en självklarhet att släpa runt honom till de allra största sevärdheterna och monument som finns här. Vi började med triumfbågen, såklart eftersom vårt fina hotell låg i närheten:) Maffig är den och trafiken runt, galen!




Alltså, jag älskar gatuskyltar, det är en grej. Tycker de i Paris är så vackra:)




En sak som man inte får missa i Paris är ju alla dessa små bagerier, fast det blir nog en omöjlighet om man ska missa dom, det luktar ju nämligen nybakat ända ut på gatan;)




Bästa bästa, Pain au Chocolate, frasig och så nybakad så den fortfarande är varm mmmm! Mitt förstahandsval på bageriet:)




Ytterligare en sak som jag älskar, det är att vända näsan uppåt och fantisera om en sån där gammal lägenhet med smidesräcken på en fin gata i Paris, det vore en dröm!






Och nej vi missade inte Eiffeltornet, det går liksom inte! Vi har spanat på det på nära håll och på distans, fint hur som, och väldigt, nästan overkligt stort när man kommer nära!




Sen har vi ätit en hel del hrm! Och oftast har vi varit så hungriga när maten kommit in så ja jag har helt missat ta kort på den! Men gott har det varit, min favorit här i Paris är marinerade musslor med pommes som jag väljer ofta, så flottigt och gott och franskt. N har mest ätit en stor köttbit, vilket också är ganska är så vanligt här, gärna med pommes och senap till och bästa fall en god hemmagjord bea. Mycket vin och bubbel har det med blivit denna resa;)



Ha nu en skön söndag mina vänner, så ses vi snart igen:)





KRAM











5 kommentarer:

Enkel stil sa...

Jag reser till Paris om ett par veckor tillsammans med våra flickor. Hoppas vi kommer att få det lika mysigt som ni har haft det. Måste ställa en fråga. Var ni uppe på Triumfbågen. Jag fick nämligen ett tips om det igår. Tack för dom fina bilderna. Kram Anita

Johanna sa...

Hej Mia, jag såg en fin bild i ett äldre inlägg där man såg ditt kök och köksgolv. Håller som bäst på att försöka bestämma vad vi ska ha för golv i vårt nya hus och är ute efter ett ljust golv. Ditt såg så fint ut, vet du vad det är för märke och vad det heter? :)

Browneyedgirl sa...

Underbara bilder :) Jag gillar inte heller att flyga, är jätterädd för det men som du säger ett måste ibland om man vill se sig om i världen.
Kram och ha en fin dag

MITT VITA HUS sa...

Johanna: vi har en mattlackat ekparkett från Kärcher som vi slipat och vitvaxat med hårdvaxolja från Osmo!

Kram

M

MITT VITA HUS sa...

Enkel stil: Nej, vi är för höjdrädda båda två så vi hoppade det, men det är säkert fantastiskt:)

Kram

M