fredag 17 oktober 2014

HÄRLIGA HELGEN ÄR HÄR














Fredagsfikat står klart och nu precis kommer mina älsklingar hem genom dörren här så vi ska precis hugga in i de där smarriga kardemummabullarna! (porslinet är från Spode, bullfatet är från House Doctor och den fina termoskannan är från George Jensen design Sigvard Bernadotte, och den har jag köpt här)





Tjingeling vänner!






Åhhh helg och jag är äntligen ifatt mig själv känns det som nu! Har haft världens mest busy vecka här med allt möjligt och den har verkligen gått rasande fort och nu har jag har lite dåligt samvete mot er att jag knappt kikat in här alls (fast ni säger ju att det inte gör något och ni förstår mig - tusen tack för det - men det känns ändå lite i det där samvetet;)!


Här väntar några pass på jobbet i helgen men det ska ändå bli skönt att allt vardagliga är lagt på hyllan ett tag och nu ska jag ta och starta denna helgen med en massa mys med mina älsklingar här. Huset är nystädat och doftar gott och inhandlingen inför helgen är klar, sånt är bara den bästa känslan och jag försöker numer att nästan alltid vara ledig på fredagen för att det är så förbaskat skönt att ha det där gjort:)







Mumma kardemumma! Bästa bullarna är inhandlade av Ronaldo himself idag:)



Önskar er den allra finaste starten på helgen ni med nu. Så ses vi förhoppningsvis lite mer än vi gjort i veckan:)





KRAM











4 kommentarer:

Sabina Sarin sa...

Mums vilka fredagsbullar! En bra start på helgen minsann. Vilken fin dukning också. Önskar dig en finfin helg!
Kram Sabina

Sabina Sarin sa...

Mums vilka fredagsbullar! En bra start på helgen minsann. Vilken fin dukning också. Önskar dig en finfin helg!
Kram Sabina

Anonym sa...

Så fint, där hade man gärna slagit sig ner:)
Är det jumbokopparna du har elr. Kan det möjligtvis vara någon slags kaffekopp?
Ha en bra lördag, kram Anna

Mittgodastefinaste sa...

Alltså det där porslinet är helt ljuvligt vackert!

Kram Jenny