lördag 18 oktober 2014

EFTER JOBBET















Det är så skönt att få slå sig nr i soffan efter ett jobbpass! Hoppa ur kläderna och ner i mysisarna och sen under filten. Just nu sitter jag med loppan i vårt tv-rum och jag kikar i kapp alla nya inlägg hos mina favoritbloggar (och sen kikar jag ju in till er med såklart ;) och med mig har jag ett nytt magasin som kom i brevlådan igår + lite bubbelvatten. Loppan pysslar armband för fullt i andra änden av soffan och ser på filmen Frost (alltså den barnfilmen är nästan en bland de bästa som gjorts, tycker den är så mysig:).







Tjingeling lördag!






Mår ni fint?



Här är det regnigt och grått idag och jag har jobbat några timmar. Vi planerar att i kväll inte göra någonting alls nästan mer än att åka förbi Hemmakväll och bunkra en stor hink färskt godis när vi hämtar upp hon som är i stallet. Tänkte laga lite god mat till mina i kväll och öppna en flaska vin och tända ljus i hela huset och bara mysa. De här gråa höstdagar är det ju bara det bästa, att mysa inne med sina kära:)



Vi ses i morgon igen vänner!




KRAM










11 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för fin blogg, vad heter skåpen ni har jämte soffan? Söker någon förvaring med dörrar!

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Tack rara<3 Skåpet är ett jättegammalt beståskåp från Ikea som vi haft där sen vi flyttade in, jag har bara piffat det nu med en glasskiva som är en nyhet i Ikeas Bestå sortiment, eller nyhet, jag hittade den i våras iaf, hade inte sett den tidigare:)

Kram

M

Anonym sa...

Så himla snyggt!!! Vad heter den vita boken som ligger under den vita Chanel boken?!

Anonym sa...

Hej! Vad är det för soffa på bilden? Gillar färgen på tyget :)
Ha en mysig söndag!
/Karin

Anonym sa...

Hej!
Vad är det för soffa på bilden? Gillar färgen på tyget.
Ha en mysig söndag!
/Karin

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Det är den här https://www.adlibris.com/se/bok/the-fashion-book-9780714865577, har tagit bort pappret runt om bara!

Karin: Soffan är en Kivik från Ikea, tyget är ett av de billigaste grå som finns till dom!

Tack för era hälsningar raringar<3

Kram

M


EMELIECATRINE sa...

Hej hej! Får jag fråga vad ni var för soffa? Är det kivik frän IKEA? Kram Emelie

MITT VITA HUS sa...

Emeliecatrine: Ja det är en Kivik, en tvåa och två shäslonger som vi satt ihop. Skippade armstöden till tvåan i mitten.

Kram

M

Anonym sa...

Vad är det för märke på den fina filten? Kram Linda

MITT VITA HUS sa...

Linda: Filten är från cchatwal! Finns lite här och var, sleepo, esq mfl.

Kram

M

Anonym sa...

Tack för svar! Kram Linda