onsdag 17 september 2014

STARTA DAGEN BRA










Älskar att starta dagen med en bra frukost! Brukar variera mig med vad jag äter och har jag tidigmorgon på jobbet blir det inte alls så avancerat. Men dagens frukost är bland det bästa, grönt te, fröbröd från Ronaldo's med svärfars saltgurka och extrarökt skinka och sen smoothie med jordgubbar från i somras och sen ett sprillans nytt magasin som kom i brevlådan i går:)





Hej fina september onsdag!





Mår ni fint vänner?



Här har det redan hunnit bli lunchdags. Jag som tänkt hinna så mycket innan jobbet, se hur det gick!!;) Ett telefonmöte är iaf check från listan och utgången blev inte riktigt som jag tänkt mig men det blir nog bra ändå. Sen skulle jag fixa med lite inför helgens kalas, men dit har jag liksom inte hunnit än;) Älskar mina lediga förmiddagar hemma, då kan jag pyssla med allt som jag vill utan att någon ropar mamma femitelva gånger;) Men det är lätt så att jag inte hinner allt när jag väl är där sen. Hamnar lätt vid tvätten, eller börjar dammsuga lite och plockar lite här och där och sen har tiden bara huxflux försvunnit och jag har inte gjort de viktiga sakerna jag hade tänkt mig:S Sen brukar jag få göra de sakerna i sista minuten vilket inte alls är bra;)


Men nu som sagt lunch innan jobb, det är ju ett måste, fast är jag själv hemma slarvar jag lätt med den där lunchen och det blir något på stående fot i köket typ;)



Ha nu en fin dag!




KRAM












4 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Ni har ju bara sååå fint hemma och dina bilder minst lika fina. En bild säger mer än tusen ord brukar man väl säga. Tack för all inspiration!

Gott det ser ut. Frukosten är ju bästa målet på dagen och då viktigt att den startar bra.

Kram Josefin

Anonym sa...

Hej och tack för en fin blogg! Börjar du alltid jobba lite senare på dagarna? Eller ser schemat olika ut? Nyfiken bara.
Kram och trevlig helg!

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Vi lägger schema som vi vill på mitt nya jobb (man kan ju givetvis inte alltid få som man vill men i stort sett). Så nu mera kan jag lägga tiden som jag vill på morgonen, och eftersom jag är sjukt hopplöst morgontrött så brukar jag börja tidigast 08 nu istället för som jag började 06.45 förut och fick åka vid 06 för att hinna parkera och byta om. Nu tar det bara 10 min till jobbet och jag är ju redan ombytt och klar. Sen jobbar jag lite mer kvällar nu än jag gjorde förut och då kan jag börja mellan 14-16 beroende på hur länge jag ska jobba:) Sen är 28 timmar i snitt i veckan bättre än 38, så mer tid hemma blir det nu:)


Kram

M

'

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Vi lägger schema som vi vill på mitt nya jobb (man kan ju givetvis inte alltid få som man vill men i stort sett). Så nu mera kan jag lägga tiden som jag vill på morgonen, och eftersom jag är sjukt hopplöst morgontrött så brukar jag börja tidigast 08 nu istället för som jag började 06.45 förut och fick åka vid 06 för att hinna parkera och byta om. Nu tar det bara 10 min till jobbet och jag är ju redan ombytt och klar. Sen jobbar jag lite mer kvällar nu än jag gjorde förut och då kan jag börja mellan 14-16 beroende på hur länge jag ska jobba:) Sen är 28 timmar i snitt i veckan bättre än 38, så mer tid hemma blir det nu:)


Kram

M

'