måndag 8 september 2014

SKOLFOTOTIME










Idag är det skolfototime!






Åh vad jag minns den där skolfotodagen. Man tisslade och tassade med sina små vänner om vad man skulle ha på sig och hur man skulle ha håret. Hade man rakt hår vill man ha lockigt och vise versa;) Extra viktigt var det också att man fick stå bredvid sin bästis så man kunde se så där extra cool ut på kortet tillsammans;) 






Och idag ett par år senare är det precis samma visa;)






Tjingeling nya veckan!






Här vaknade vi tidigt till dimmig måndagsmorgon. Jag hade lovat locka håret eftersom det är skolfoto i dag i skolan. Tycker det är så mysigt att se när skatten är så där pirrig i magen som man själv var vid höstens höjdpunkt, skolfotot. Min Emma är egentligen inte den där tjejen som piffar sig hela tiden till skolan, hon är mer som en hästtjej brukar vara i den här åldern och bryr sig inte direkt om hur hon ser ut jämt, utan tycker hon är fin precis som hon är (vilket jag är väääldigt tacksam över, för det är precis så de ska vara! Tycker annars de växer upp så fort och jag vill gärna att de ska vara barn så länge som det bara går. Allt annat hinns liksom med sen!) Men idag är det så klart lite kul att få göra sig extra fin och välja fina kläder från garderoben att ha på sig:)







Idag har hon valt lite leo och lite franskt.






 Gör ditt liv till din dröm och en dröm till din verklighet. Vilka visa små ord för en liten tweenie (som passande nog precis börjat läsa franska, världens vackraste språk;):)




Ha nu en fin start på veckan nu fina bloggisar!





KRAM












6 kommentarer:

mittdittovitt sa...

Så fin hon är din skatt! Och så lik dig :)Min son vill tyvärr inte synas på bloggen. Och sjävklart så visar jag honom inte, även om jag vill. Man är ju stolt över sina skatter :)

Ha en fin dag!

Stor kram

Mickan sa...

Vad glad jag blir att läsa att hon tycker hon är fin precis som hon är! Alltför många unga tycker tyvärr inte så. Hoppas hon håller fast vid det, för fin det är hon verkligen!

Marita Holm sa...

Lika fin och vacker som sin Mamma ❤️

Anonym sa...

Jättefin tjej! Franska är underbart! Läste sex år själv i skolan,tyvärr inte lika intensivt och noga som jag i dag önskar att jag hade gjort men just då fanns det så mkt annat intressant. En hel del finns iaf kvar har jag märkt. Kram kram /Eva

Gabriella sa...

Åh så fin hon är er lilla skatt! Roligt att få göra sig fin, minns själv hur jag la fram kläderna kvällen innan och valde med omsorg:) Och så skönt att höra att hon tycker om sig själv precis som hon är. Det är ju verkligen precis så det ska vara tycker jag med!
Kram

MITT VITA HUS sa...

Tusen tack finaste ni för era ord om vår Emma<3

M