onsdag 24 september 2014

RUGGIGT UTE & VÅRAT GÄSTRUM









Idag bjuder jag på pic's från något jag sneglat efter ett tag och som jag nu slog till på när hösten kom med stormsteg. Det är det vackra Zebraskinnet som ligger på golvet här och som nu får ge lite värme till det annars ganska så ofärdiga gästrum/kontor vi har på övervåningen. Jag vet att det är säkert många år sedan jag visade bilder från detta rum, men det har liksom varit rummet som vi glömde bort i husbygget;)






Älskar zebramönster, både på inredning, detaljer och kläder. Gillar att skinnet inte är helt kritvitt och svart utan att det bryter i en mjuk beigefärg i botten. Jag har beställt mitt zebraskinn hos min fina vän som har en av de absolut bästa webbutikerna på net nämligen Blackballoon.






Gästsängen är bäddade med sköna Beach Houselakan och står redo för den som önskar sova över:) Vi har en säng här som är lite bredare än en standarsäng. Jag vet att det ser lite kalt ut på väggen, men tanken är att en sänglampa el. tavla ska komma upp där vid sängen.







De fina favoritkuddarna på sängen kommer också från Blackballoon (Day home) och matchar ju nya mattan perfekt.






Ofta får jag frågor om att visa mer hela bilder på vårt hem. Det är verkligen suuupersvårt tycker jag! Men här kommer en så ni ser ungefär hur rummet ligger på övervåningen. Bilden är tagen från vårt tv-rum, där skatterna är mest. Till höger kommer man upp från trappen och dörren där går in till vårt stora badrum. Gästrummet fortsätter till höger bort, bakom badrummet, där har vi en kontorsdel.







Hej mitt i veckan!







Jisses vilket ruggigt höstväder vi fått!:S Vill bara kura inne under en skön filt hela dagen lång (och vilken tur att jag är ledig så jag kan det;). Jag hoppas verkligen att det kommer vara så där skönt höstväder nästa vecka igen, som det varit ett tag och inte det här rakares vädret med regn och tokblåst, iaf kan det fina höstvädret väl vara i Paris dit vi flyger i slutet av veckan:)







Vi använder även vårt gästrum som kontor och runt hörnet från det man kommer in så har vi ett skrivbord (från Baazar) och i somras byggde vi in tre skåp under snedtaket som förvaring och för att göra rummet lite bättre planerat. De sväljer verkligen hur mycket som helst de där skåpen, alla papper och annat man (jag!) inte vill ha framme som alla böcker.






Hoppas ni gillade dagens bilder vänner!? Det var supersvårt ljus att fota i idag, mycket starka skuggor och blått ljus, i det här mörka gråregninga vädret!


Nu ska jag fixa lite mellis här till två söta små som precis kom hem från skolan och som är såå frusna. Tror det får blir lite varm chokladmjölk minsann;)






KRAM












8 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du har det! Gärna fler bildermpå ditt hem

mittdittovitt sa...

Hej fina Mia!
Underbara fina bilder! En den sängen skulle man absolut kunna sova över <3 Ni har såå fint tycker jag. Ditt hem är sån inspiration ( jag har skrivit det förr men vet att fina ord kan man säga hur ofta som helst ;-)

Stor kram
Fia

Anonym sa...

Hej,
Jättefint ni har det! Vart kommer den grå mattan ifrån? Alltså den som ni har vid soffan i tv-rummet. Kram

Anonym sa...

Verkligen hur fint som helst!! Älskar lösningen med förvaringen vid snedtaket! Så smart!! Vad har ni använt er av för skåp?? Kram

MITT VITA HUS sa...

Tack rara för era ord vänner<3

Anonym: Den kommer från Carpetvista, och heter Handloom.

Anonym: Skåpen är vanliga Bestå från Ikea:)

Kram

M

Anonym sa...

Hej, tack för att du visar bilder på ert vackra hem! Härlig inspo.!
Jag skulle vilja veta var den snygga sängkappan är köpt?
Hälsningar
Ulrika

Helenas blogg sa...

Hej !
Så fina bilder. Älskar ert vackra hem. Håller själv just nu på att inreda vårt gästrum/kontor. Måste fråga var du köpt din fina sängkjol ?

Varma hälsn Helena

Anonym sa...

Tack för en inspirerande blogg!

Jag skulle vilja veta vad det är för färg på din handloom matta? Ser svart ut på bild men det finns bara gråsvart på carpetvista och den ser brun ut på bild? :/ Är ute efter en mörkgrå och undrar om du har några goda råd?

Kram