torsdag 7 augusti 2014

SMULTRONSTÄLLET















Dagens lunch;) Glass på glassrestaurangen i Söderköping. Alla valde sin egna "lilla" glass, min är den rosa Mary Poppinsglassen med polkagris, hur toksöt och hur go som helst (fast jag orkade inte äta upp, och det gjorde visst ingen i familjen ha ha:) Sen promenerade vi på kajen och kollade in båtarna. Söderköping är verkligen en liten pärla.





Todeloooo!






Dagens utflykt gick till Söderköping, som ni ser ovan. Söderköping ligger mig varmt om hjärtat eftersom jag har många minnen från barndomen där i från, då vi hade vår sommarstuga i närheten och släkten där. Om ni har vägarna förbi rekommenderar jag ett stopp där, och då måste ni ju besöka den berömda glassrestaurangen Smultronstället. Glass i stora lass kan man säga:)




KRAM











4 kommentarer:

Fia sa...

Javisst är Söderköping härligt! Jag bor ju där så jag vet ;-) Bor faktiskt precis där där nere vid kanalen ja i alla fall i två veckor till sen flyttar vi till hus lite länge upp i Söderköping. Vi var också och åt glass idag vid kanalen, fast vi Söderköpingsbor äter oftast inte där utan äter Götas glass eller vid Rådhuset (det är samma ägare) De gör sin egen glass. Rekomenderar det om ni åker dit någon mer gång och inte orkar stå i kö. Men självklart är Smultronstället häftigt och kul så det rekommenderar jag också verkligen :)

Ha underbar och fortsatt fin dag!
Kram

Gabriella sa...

Vilka goda glassar! Det ser så mysigt ut i Söderköping. Jag har aldrig varit där men när man ser på alla bilder alla visar så ser det ut som en liten pärla:) Och så skönt att det känns bra efter de beslut du tagit som du skriver om där nedan!
Kram

Nazima sa...

Gudars vad goda de glassarna såg ut! Söderköping verkar mysigt.
Jag har aldrig varit i Söderköping, men mina föräldrars vänner bodde där ett tag för längesen och mina föräldrar som var där och hälsade på tyckte det var såå mysigt.
Får nästan bli en tripp till den sidan Sverige nästa sommar! :-)
Har du/ni ochså sista semesterveckan nu? jag börjar jobba på måndag efter 5 veckors härlig ledighet.

Kramar!

Junitjej sa...

Vilka fantastiska glassar!