lördag 2 augusti 2014

HEMMA IGEN









Jag har inte köpt fredagsblommor en endaste liten gång den här sommaren. Det blir ju liksom så, hela sommaren är man ju mer ute än inne och det där med fredagsblommor förlorar ju liksom sin charm då, eller hur?! Men. Hötorgets blommor är ju sååå svåra att stå emot, de bara står där och är hur fina som helst och dessutom kostar dom ju nästan ingenting. Så även om det är superonödigt (för vi är dessutom bara hemma och packar om i kväll, i morgon drar vi nämligen till kusten några dagar för att njuta till max av sista semesterveckan:) så fick dessa helt lovely bubbelgumsrosa hortensior följa med hela vägen hem. (Vasen, ja den är med helt lovely och ny här hemma. Från Svenskt Tenn för er som inte vet:)






Tjingeling raringar!






Nu är vi hemma igen:) Som sagt bara en kortis för i morgon väntar kusten på oss! Ikväll blir det toklugnt, jag ska bara sätta mig ute på terassen i kvällssolen och i de ljumna vindarna och ta ett glas vin och njuta i lugnet (om man säger så här, storstan var ju allt annat än ett lugn. I går Grönan, ni vet ju hur det låter där;) och idag Pride-fest i hela stan:)


Lovar försöka hinna kika in till er från kusten (om jag nu har någon täckning, det brukar vara lite sisådär med det där om jag säger så;). Men tills vi ses igen får ni ha det fint!





KRAM











10 kommentarer:

Anonym sa...

Asså på riktigt!!! Du lägger hur mycket pengar som helst på inredning etc. Men dina barn får en dag på gröna lund.. jösses

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Dom får bara inte en dag på Gröna lund. Hur kommer det sig att du tror det? Bara för vi inte åker utomlands jämt och ständigt? Jag lovar dig, mina barn är två lyckligt bortskämda små tjejer. De har nog allt de önskar sig. Man behöver inte fara jorden runt för att barn ska vara nöjda! Onödiga påhopp tycker jag.

M

Nazima sa...

Kan inte låta bli att hålla tyst. För barn spelar det väl ingen roll om det är grönan eller Mallis på sommarlovet. De är ju oftast nöjda att få göra nåt kul, om det sedan är skara sommarland , tältutflykt eller annat det spelar mindre roll. Var familj gör det som passr deras intressen/behov bäst ! Standardmallen 1A är väl inte att åka till Mallis/Grekland varje sommar som så många andra för i bloggosfären? Jag tycker mig se att Mia och hennes fina familj har det supermysigt och tjejerna har görkul!
Kramar

Anonym sa...

Jag reagerar nog mer på all konsumtion över lag. Barn vill bara ha tid med sina föräldrar, det är allt. Vad är saker i det stora hela?

Marita sa...

Det spelar väl ingen roll vart man åker på semester 😁Stockholm och nu Västkusten är väl hur underbart som helst. Anonym du borde hitta en annan blogg och läsa om du inte kan säga snälla saker. Skäms skulle du . Vi är många som tokgillar Mias blogg. Jag är en av dom. Älskar både bloggen och ditt Insta Mia . Massor med kärlek till dig och dina supergoa tjejer. Önskar er en fortsatt härlig helg ❤️

Gabriella sa...

Så ljuvligt med hortensia, vilken underbar rosa nyans! Hoppas ni får härliga sista semesterdagar!:)
Kram

Lena sa...

Nej saker är ingenting i det stora hel........
men alla väljer väl själva vad de vill göra med sin tid och pengar.
Bara för att man köper inredning så betyder väl inte det att barnen får mindre tid med sina föräldrar?
Men man kan ju se olika på saken och alla får ha sin åsikt.Men kommentaren kändes lite konstigt skriven tycker jag. Vad tycker du?
/Lena

♥Linda♥ sa...

Nä, köpeblommor har känt överskattat denna sommar. Man vill ju bara vara ute och där har man ju massor med fina blommor, både vilda och i kruka. Fredagsblommor kan vänta till hösten, tycker jag. Vasen du köpt är bara underbar. Hoppas ni får det fint på kusten!

Kramkram!

Anonym sa...

Tänkte bara tipsa dig om att man kan torka hortensian så kan du njuta av den länge.
Väldigt vacker var den i den finfina stubbevasen!
Ha en fortsatt trevlig semester!

MITT VITA HUS sa...

Lena: Jag tycker kommentaren är direkt ett påhopp på mig! Om man läser min blogg så måste man kanske förstå att det man ser här är fraktioner av mitt liv, inte allt. Mina barn är två lyckliga bortskämda små skatter som har allt de kan önska sig och lite till, vi har för det första en hel familj som har tid för varandra, det är det viktigaste tycker jag. Bara för vi inte åker utomlands jämt (det beror på att jag är så flygrädd, inget annat!) eller vad nu anonym syftar till?! Därför tycker jag det är ett helt obefogat påhopp.

Tack alla rara för era goa ord föresten:) och anonym, tack för tipset. Inget för mig men någon annan blir säkert glad för det tipset:)

Kram

M