onsdag 13 augusti 2014

GRÅTT ÄR FLOTT











Lite höstnytt till mig själv:) Älskar det grå, känns så snyggt och lite klätt och lite mer än bara svart (som ni vet är min favvofärg på kläder annars;). Den här klänningen, åh så snygg den är! Man kan har den åt båda hållen (hur fiffigt?!:) och den är lika snygg både fram och bak. I höst ska jag matcha mina kläder med grått djurprint i form av denna härliga leoish scarf från samma märke som klänningen By Malene Birger. Klänningen hittade jag här, scarfen här (älskar verkligen Isa Couture sortiment, det har liksom allt, bästa kläderna, bästa accessoarerna och bästa servicen:) och sen köpte jag ett nytt linne som bara är ett av de bästa linnen jag haft, ett nu i vitt från Rosemunde, det hittade jag här. Passar till allt och är perfekt under klänningar och blusar som har lite djupringning.






Tjingeling raringar!






Mår ni fint?



Här är läget med liten skatt lite bättre idag, skönt! Var lite orolig i går faktiskt (fast är man inte alltid det i mammahjärtat när ens små blir sjuka:S) Dock lite feber fortfarande idag och nu ont i halsen, så tyvärr blir det nog inte solstart i morgon för henne:(



Nu är det dags att uppdaterar höstgarderoben lite. Jag har börjat lite smått till mig själv och båda de små. Jag har rensat garderoberna och skrivit en lista på vad vi behöver, ni vet sånt där mindre kul att köpa fast skönt när man väl har fixat, typ underkläder, träningskläder, träningsskor, regnställ, gummistövlar ja sånt. Lite kan ju Alice ärva av Emma men de är ju nästan lika långa så det är inte helt enkelt med allt nu. Hur gör ni så här vid säsongsbyten/skolstart med alla kläder och skor? Personligen tycker jag netshopping är fantastiskt bra när man jobbar heltid och inte alltid har tid att springa i affärer. Sitter man hemma i lugn och ro kan man kika på sakerna tillsammans (ja det är ganska mycket så just nu här, allt passar inte mina små skatter utan den vill gärna vara med och bestämma själva vilket jag iofs tycker är ganska självklart, de ska ju få utveckla sin egna stil fast inom vissa ramar!) och bestämma vad man ska köpa:)





KRAM











12 kommentarer:

Anna A sa...

Ska vi se dig i klänningen någon gång? Varför
vågar du inte visa dig hela på bloggen? Ok jag
fattar att du har problem med några kilo men
vem har inte det? Våga vara dig själv! Du
har så fint ansikte annars ;)
Kram Anna

Anonym sa...

Scarfen var skitsnygg! / Eva

MITT VITA HUS sa...

Anna: Ha ha ja det återstår att se;) Jag är inget bra alls på att ta kort på mig själv, och jag tycker inte om att vara med på bild, vare sig några kilo extra eller inte, och det finns så många som tar outfit bilder bättre. Vi får se vad jag vågar mig på, mig själv är jag alltid jag lovar;) Stay tuned;)

Kram

M

Anonym sa...

Älskar din stil!

Weronica - Living by W/Days and Weekends sa...

Skönt att det sjuka verkar vara under kontroll. Fina höstsaker - nu börjar den roligaste tiden för kläder tycker jag.

Fia sa...

Så fina kläder du hittat. Du lyckas alltid hittade det där snygga som man bara själv vill ha. Både när det gäller inredning och kläder. Du är nog den människa som har mest saker och stil så som jag tycker om. Sen ser det inte likadant ut hos mig som hos dig eftersom allt har olika förutsättningar. Menar även om jag tycker att ditt kök är underbart så ser mitt ut på ett annat sätt´. Med detta svammel ville jag i alla fall bara ge dig en komplimang att jag tycker du har så bra smak och ett otroligt fint hem! Stort nöje att följa din blogg!

Stor kram

Anonym sa...

Scarfen var supersnygg!

Fia sa...

Hej igen!

Kom på en fråga? Du har alldeles säkert skrivit om det innan men jag minns inte. Var har du köpt de fina Zebrarandiga kuddarna?

Kram Fia

Anonym sa...

Jag skulle verkligen bli glad om du började visa lite klädbilder. Så svårt att se hur dom sitter bara på en bild. Låt barnen fota dig:)) tror att du skulle bli en förebild för många som inte är size zero. Hoppas du nappar. Tänk vad många du skulle kunna inspirera. Stor kram Marlene

Gabriella sa...

Så roligt med lite nytt! Det ser ut som finfina saker:)
Kram

Maria J sa...

Gillar så när du bloggar om mode:)

Anonym sa...

Hej!
Provade klänningen som du skriver om o älskar den :) Det blir kanske in inköp:) Jag tycker att du borde vissa dig mer i bloggen :) men det är upp till dig - såklart.

Synd att din flicka är inte riktigt kry :(

Jag börjar också komplettera barnens höstgarderob o "måste" kläder (till gympa, ridning osv)

Kram, Magdalena