tisdag 8 juli 2014

SOMMARSALLAD OCH GOD RÖRA












Dagens mat-tips idag får bli denna sommriga sallad och supergoda röra som jag bjöd kalasgästerna på ikväll (de små fick lite mer "barnapassat" i form av grillad korv och bröd enligt önskemål från födelsedagsbarnet:). När det är så här varmt har jag svårt för varm mat och vad passar då inte bättre än en fräsch sallad med lite goda tillbehör!?


Min kvällenssallad innehöll: Säsongens sallad (sån där färdig mix-påse som är suuupersmidig:), massa goda sommartomater, salladslök, melon, oliver, prosciutto, buffelmozarella, lite olivolja och flingsalt. Till denna sallad serverade jag nybakad Levain-baguett (direkt från bageriet, det bästa i stan:), och "Ernst-röra" (den han gjorde i ett av de nya programmen sommar med Ernst) som jag gjorde om lite efter eget tycke och som blev hur god som helt att ha på brödet.


Röran innehöll: Philadelphiaost, grekiskyogurt (lika delar av bägge), ca 250 g riven västerbottenost, ett litet knippe persilja, gräslök och dill och två vitlöksklyftor. Salt, peppar, lite vit balsamvinäger och lite lite honung. Som sagt blev mycket god och verkligen uppskattad av gästerna:)



Bjöd även på choklad och jordgubbstårta till efterrätt, den blev tyvärr inte lika bildskön så den hoppar jag att visa, men god var den:)


Nu ska jag krypa ner i sängen här, är helt slut efter allt kalasande;) Men vi ses i morgon igen vänner!





KRAM











5 kommentarer:

Fia sa...

Ser supersmarrigt ut!

Ha en fin dag.
Kram

Anonym sa...

Åh ser supergott ut, röran måste provas:)

Ha en fin dag!

Anonym sa...

Persika? Menar du persilja?

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Ja såklart menade jag det, bara min dator som autokorrektar vissa ord lite tokigt när jag är snabb på tangenterna;)

Kram

M


Gabriella sa...

Åh så smarrigt det ser ut! Blev sugen på att prova röran:)
Kram