lördag 12 juli 2014

MITT SENASTE TRÄDGÅRDSPROJEKT









En av knopparna slog ut i natt. Lycka och bevis på att den kanske trivs hos mig:)







För några veckor sendan stod jag på trädgårdshandeln och skulle egentligen köpa buskrosor från en vagn märk med just en lapp buskrosor i olika varianter. Jag kikade mest på bilderna, läste inte jättenoga (typsisk mig!) och plockade ner två av den som jag tyckte om mest och som var finast. Hrmm kom hem, läste på lappen igen, denna gång lite nogare. Klätterrosor! Ok. Inte riktigt det jag skulle ha:S Men jag kan nog hitta en plats för dom någonstans (jag menar det är ju ganska långt ifrån lummigt och välfyllt i min trädgård:S). Dagarna gick och de stod kvar i sin lilla plastkruka utan att komma ner i jorden. Tills jag såg detta. Hepp då var det kört, klart de ska få klättra på vårt plank med (för hur fint var det inte hos Weronica, på andra sidan området vi bor, jag var till och med tvungen att gå en promenad bort dit för att kika irl. Tack för inspirationen raring:). 



Nu suckar mannen djupa suckar och ber mig snälla söta inte gräva sönder vår plattläggning. Men. Jag är ganska envis och bestämd. Så. Vi gräver ner dom i ett stort hål vi fyller med exakt den jord som en liten ros vill ha och lägger omsorgsfullt tillbaka plattorna runt om. Mannen tror givetvis att de där de kommer inte överleva där. Men jag jag har hopp. Jag menar nu har ju en knopp slagit ut, och det kan ju inte direkt vara helt fel. (om någon undrar så heter sorten visst New dawn, har jag kommit att lära mig:) Nu ska jag bygga mig en spalje, en lite modernare variant som jag klurar på. Eller jag och jag, jag ger såklart ritningen till han som är mycket bättre på sånt:)




KRAM












7 kommentarer:

Bromans Bravader sa...

Jag tror det kommer att bli jättebra där! Perfekt plats för en New Dawn. Älskar denna ros, en av de allra finaste..

Kram
Jannike

Anonym sa...

Riktigt fint ju!
Hoppas rosen kommer att trivas, ska bli spännande att se spaljén när den blir färdig.

baraetthem sa...

Åh så fint det var i länken! Och klart rosen kommer trivas hos dig, det håller jag tummarna för!

Trevlig kväll till dig! Kram fredrika

Gabriella sa...

Så fin ros, jag gillar den sorten! Och så härligt med semester, njut:)
Kram

Fia sa...

Hej
Här kommer en fråga som inte alls handlar om ditt inlägg. Men håller på att bli tokig. Håller på allt leta vit färg. Googlar och kollat in färgbutiker. Men blir bara mer och mer osäker på vad jag vill ha. Vi ska ha hela entreplanet i samma färg och vi vill ha vitt. Så jag har bara en fråga vad har du för vitt i tjejernas rum och i köket? Bruten åt något håll?
Du har så fint och samma stil som jag vill ha, så jag tänkte kollar i alla fall med dig :)

Stor kram och ha en fin semester!

/Fia

Anonym sa...

Ååå nu blir jag sugen på att köpa en stor buske med rosor, jag som inte ens har trädgård hehe /TC

MITT VITA HUS sa...

Fia: Helt vanlig obruten vit färg (från beckers). Den är verkligen vi på väggarna:) I tjejernas rum är det iofs Nordsjös egna vita - Nordsjövit, men det behöver fräschas upp där.

Kram


M