måndag 14 juli 2014

BÄSTA SOMMARLUNCHEN













Sommarens godaste lunch är färkspotatis med dill, lite olika sillar (mina favoriter är vanlig inlagd sill och fransk löksill, men idag testade jag en annan fräsch variant som hette skärgårdssill, den var kanongod!), en kall pilsner och sån där klassisk trekantsknäckisar med västerbottenost (till barnen serverades det idag nystekta köttbullar och prinskorv i stället sill, mutcho mer barnvänligt:), det ska gärna serveras ute med under ett parasoll, gärna i lite grythyttangung, då blir det extra bra:)






Tjingeling igen!







Två bloggningar på en dag, inte illa för att vara mig hi hi;) Men så är det ju ibland, att man har lite mer tid att sätta sig ner en stund med lilla lapen i knät och skriva ett par rader, ibland finns inte tiden alls när det är fullt upp med vardagssysslor och jobb, så som sagt jag passar på så här i semestertider:)



Nu ska jag strax bädda ner mina nyduchade små och slå mig till ro i soffan och se på någon mysig film med hjärtat (har ni några bra tips så tipsa gärna, och gärna på någon bra deckare i så fall för det gillar vi båda:). I morgon hoppas jag på sooool och bad och en tur till stranden!




KRAM















2 kommentarer:

Anna sa...

Åh den där lunchen ser inte fel ut! Tycker mycket om ditt fina blåa porslin också.
Kram Anna

newnewengland.blog.se sa...

Åh, godaste sillen, Skärgårdssill. Sånt jag njuter av på Sverige semestern.