lördag 7 juni 2014

PINGSTAFTON & TILLBAKA PÅ ZETAS









Idag har jag varit här, på Zetas och fått en massa trädgårdsinspiration!




Tänkte bjuda er på en hel massa pic's från min tur där inne idag, hoppas ni gillar vänner!







Men hur fint? Jag älskar kombinationen de nakna terracottakrukorna med medelhavsväxter. Jag tror jag ska satsa lite mer på det här hemma, för att blanda upp allt svart, vitt och grått ute. Dagens bästa inspiration:)





Rosa svart och grönt! Är det här någon anemon, eller vad är det? Någon som vet:) (glömde nämligen kika på lappen i krukan:S)







Mera naturtoner!






Där uppe ligger trädgårdscafét, man kan säga att om man är på Zetas så måste man bara kila upp dit och antingen ta en fika, en brunch eller lunch!






Det här var varför vi egentligen åkte! Förra våren såg jag nämligen en faaantastisk syren på Zetas som jag kände jag ville ha i min trädgård. Den heter Beauty of Moscow (är kritvit, men innan den sålt ut så skiftar den i rosa) och var typ omöjlig att få tag i här i min stad!! Men nu så har jag äntligen en och i morgon ska den planteras här i vår lilla trädgård!






Om man har riktigt bra med pengar kan man ju unna sig ett helt klart litet syrenträd, men nja det är roligt att se saker växa med:)






Jag älskar kombinationen med växter, krukor och så lite pynt här på Zetas.






Skulle behövt en släpkärra med mig! Skulle då gääärna köpt med mig ett gäng av dessa stora krukor:) (tycker om riktigt stora krukor, gärna i grupp på till exempel terassen. Vi som har en gigantisk behöver nämligen lite större saker där ute, annars blir det för smått & pluttigt!)






Titta även barrväxter kan vara fab:)






Rost, ja det funkar fint till allt i trädgården! Min andra hälft önskar sig sån rostig plåtkant runt alla landet, det kan jag nog med tänka mig!






Mera vita underbara väldoftande syrener. Dessa var dock lite för stora för oss att få med oss hem! (ja vart var nu den där släpkärran egentligen;)





Vi avslutade vårt besök idag med lunch där uppe i trädgårdscafét. Det blev världens godaste ceasarsallad innan vi åkte vidare!






Hej fina vänner!






Här har det varit både nationaldag och nu går snart den här pingstaftonen till ända. Igår hann jag inte alls kika in till er tyvärr. Jobbade på dagen medan resten av familjen firade nationaldagen. När jag sedan kom hem så hade de små skatterna bestämt sleepover och vips så blev vi bara två! Då bestämde vi oss hastigt att det var alldeles för trist att laga mat hemma själva bara N och jag. Så istället blev det en sväng ner på stan till vår bästa tapasrestaurang. Hur trevligt som helst (och gott mmm, ni måste gå till Aioli om ni är i stan:)! Sen framåt kvällen kom regnet och åskan! Ja jisses vad det dundrade. Då bestämde vi oss för att stan inte alls kändes lika mysig längre, utan att det var mycket mysigare att krypa ner under duntäckte, hålla handen och kika på nya avsnitt av OITNB på netflix:)



Hoppas ni har haft två fina dagar ni med!:)




Vi ses i morgon igen för nu måste jag kila, det står nämligen en gigantisk hink! med hemmakvällgodis här och väntar + två nyduchade små älsklingar och en stor älskling, alla redan i jamas under filten i stora soffan!





KRAM















5 kommentarer:

Anonym sa...

Rosenskära heter den och är ettårig :)

Anonym sa...

Japp, Rosenskära är det :)

Gabriella sa...

Så härligt det såg ut med en tur till Zetas, där har jag aldrig varit men hade gärna velat åka till. Låter som en skön och avkopplande kväll:)

Judith Miranda sa...

Bonitas fotografías!!
Saludos

Anonym sa...

Du har tipsat om Aioli förut så när jag var i Linköping för några veckor sedan så gick vi dit. Det var så gott och trevlig service. Vi var supernova, så Tack för tipset!
/Cilla Visby