söndag 4 maj 2014

VI FIXAR I VÅR LILLA TRÄDGÅRD








Vårt entréträd som är en klotkörsbär står i fullblom och är så vacker med alla sina vita små blommor och små gröna blad som precis kommit fram. 







Tjingeling!







Mår ni fint denna söndag vänner?



Här blåser det isiga vindar men är soligt! Vi har tillbringat hela dagen ute igen och fixat med vår trädgård. Vi har klippt häck, rensat lite ogräs + lite annat små fix och så har vi grävt ner lite nya växter (har fått tag i några perenner och martäckande växter som jag blivit tipsad om, hoppas de nu kommer ta sig fint för jag önskar så lite mer grönska i vår lilla trädgård:) Jag önskar gärna mer tips om fint till trädgården så tipsa mig gärna på det och även om ni har någon fin trädgårdsblogg på läslistan med massa trädgårdstips:)





KRAM















6 kommentarer:

Anna sa...

Vackert så det förslår!!

KRAM

Anonym sa...

Härligt!! Vad har du planterat för marktäckare??

Sabina sa...

Underbart med våren och trädgårdsarbete! Härliga bilder från söndagsfrukosten också.
Ha en fin vecka!
kram Sabina

HjärtatsVitaHem sa...

Såå vackert med alla blomstrande träd! :)

Kram Jenny

Vitae stilo sa...

Fint! Som vanligt fixar du och donar för fullt.. duktiga du!

Kram på dig!
Helen

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Jag har köpt Daggkåpa, anemoner (fast de kanske inte räknas som marktäckande:S), Myskmandra och några andra som jag inte kommer ihåg vad de hette nu, näver någonting kanske!


Kram


M