fredag 9 maj 2014

SNABBA FREDAGSLUNCHEN








Fredagslunch pastasallad alá Salami och Roberto's parmesan tortellini, snabbt och gott och perfekt att bjuda lunchdejten på!








Hej veckans bästa dag!







Regn och rusk men vad gör det när det är fredag:) Här är jag precis på språng ut igen, kör fredagsfixet här innan de små kommer hem. Så sköt att ha det klart och bara kunna mysa ihop sen ikväll:)






Salami salladen gör du så här: Koka Paolo's färska tortellini (jag tog den med parmesan, den är hur god som helst:), blanda ihop när den är färdigkokt efter ca 3 min med babyspenat (ekologisk), tomater (jag föredrar de små lite sötare som tex. dessa babyplommontomaterna), strimla lite salami och sedan strö över pinjenötter + extra parmesan. Och glöm inte malen svart peppar, lite salt och lite olivolja, då blir det suupermumsigt och voilà dagens snabba lunch på ca 10 minuters fix!





Önskar er den allra bästa starten på helgen nu, så ses vi snart igen!






KRAM















8 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, vad gott det ser ut, den salladen måste jag göra.
Var har du köpt den fina vita skålen?
Hoppas att du och familjen får en skön helg.

Kram Lena

Camillasnyahem sa...

Men gud så gott det där såg ut! Perfekta lunchen. Och så fredag på det, kan det bli så mycket bättre? :) Trevlig helg!

Sofia - Strawberry Dreams sa...

Men mmmm, hur gott var inte det då!

Nazima sa...

Gud så gott det lät, måste testas!
Önskar dig en riktigt fin helg!
KRAM

Fia sa...

Måste fråga var hittar du Paolos tortelini? Förr hittade jag hans pasta på Ica Maxi Norrk. men inte nu längre.

Kram och ha en fin lördag!

MITT VITA HUS sa...

Tack för era hälsningar tjejer:)

Lena: Skålen är från Mateus:)
Tack snälla!

Fia: På Maxi i Linköping finns det:)


Kram


M


Simply D.licious sa...

Härlig och somrig sallad! Ser väldans gott ut! :)

Gabriella sa...

Så god och smarrig salladen såg ut!:)