lördag 24 maj 2014

KLASSISKT MARINT OCH VITT










Igår hade vi tjejdag och shoppade loss massa fina nya sommarkläder, både till mig och tjejerna men mest tjejerna. Vi hittade en massa fint hos de stora kedjorna (tycker verkligen om att man kan blanda både billigt och lite dyrare:) Till mig blev det den här superfina klassiskt randiga marin och vita klänningen på Lindex för en riktigt billig peng (här kan du hitta den), på Hennes hittade jag detta fynd som jag sportar idag:)





Tjingeling!







Dagen började med strålande sol och medelhavsvärme och frukost ute på terassen. Vi bestämde oss för att göra en trädgårdsshopping-runda och drog iväg direkt efter frukosten. Helt plötsligt väl på trädgårdshandeln sjönk temperaturen nästan tio grader och det började dundra från himlen, samtidigt som den öppnade sig totalt! Det var bara att bege sig hem från mao. Några nya perenner fick vi dock med oss hem och nu sitter vi här och väntar på att regent ska stilla sig så vi kan gräva ner dom i jorden!




Hoppas ni har en skön lördag bloggisar!





KRAM

















10 kommentarer:

Camillasnyahem sa...

Aprilväder i maj. :) Fint fynd!

Ha en riktigt fin lördagkväll fining!

KRAM

newnewengland.blog.se sa...

Älskar blå-vita kläder på sommaren! På vår bokklubb häromkvällen kunde vi inte annat än skratta när sju av åtta tjejer dyker upp i blå-vita kläder...

AnnMarie i New England

Helenas enkla vardag sa...

Jaa då är det det vädret som kom hit vid fyra snåret. För då dundrade det värre och himlen öppnade sig. Den var fin klänningen. Jag köpte en liknande förra året, men mer en strandtunika som jag älskar.
kram helena

Simply D.licious sa...

Blåvitt på sommaren hör till tycker jag och är bara så snyggt!! Fin mors dag på dig. Kram Ulrica

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Åhh va tråkigt, vill inte ha regn men tyvärr kommer den väl komma hit också!
Hoppas det slutat nu så ni kan vara ute och njut igen:)

KRAM fina du <3

the many lives of line sa...

Vilken helt underbar blogg du har! Och vilket fint hem -wow säger jag bara! Så glad jag är att jag hittade hit :)

Kram,
Line - http://themanylivesofline.blogspot.se/

Nazima sa...

Vilken fin klänning! Ska kila in på Lindex efter jobbet imorgon och uppdatera sommargarderoben lite. De har så himlans mycket fint nu, tycker jag. Kram

Erika sa...

Holly & White har många fina plagg som jag gillar! Jag köpte även en underbar klänning från KappAhl häromdagen i deras serie Hampton Republik som också är perfekt till sommaren: http://www.kappahl.se/article/klanning_716266


Ha en fin vecka!

Gabriella sa...

Så roligt med lite nya inköp! Härligt och fräscht med randigt:)
Kram

Junitjej sa...

Så fin!