onsdag 21 maj 2014

I VÅR LILLA VILLA TRÄDGÅRD









En stor utmaning är att få till en fin, lite lummig trädgård när man från början bara stod där men en leråker runt huset. Jag tycker vi har kommit långt, längre än många andra här i området, men vi har också lång bit kvar innan vi är klara (eller man blir nog aldrig klar i trädgården!). Än så länge står våra träd med stöd (inte det på framsidan, vårt klotkörsbär, vårt fina entréträd, det växte så det knakade och kunde stå tidigt självständigt), alla perenner är pyttiga och vi saknar massa växter och land! Man kan ju inte köpa allt på en gång till ett nybyggarland direkt! Dels vill man se hur saker tar sig, bo in sig och hitta rätt saker till rätt läge. Men framförallt så blir det ju sviiindyrt om man ska ta allt på en gång (och inte lika roligt heller!).






Tjingeling vänner!






Vi har haft en helt ljuvlig försommardag idag - eller hur? Jag har legat i solstolen och njutit för fullt och nu stramar det så där härligt om kinderna som det ska göra när sommaren närmar sig:)

Jag har gått runt här i min lilla trädgård och vattnat nu på kvällen. Tog med mig kameran runt för att knäppa någon fin bild, men det är svårt med trädgårdsbilder tycker jag. Iaf här får ni se två i lite större format än de på instagram!





Alla de ljust babyrosa tulpanerna har blommat över i rabatten, nu är det bara ståtliga svarta och friliga vita som står kvar. I år (eller ja förra året, i höstas, om man ska vara korrekt!) var det faktiskt första gången jag någonsin grävt ner tulpanlökar, så jag är riktigt nöjd med hur fint det blev! I höst ska jag gräva ner ännu fler:)





KRAM














3 kommentarer:

Anonym sa...

Superfint!

Simply D.licious sa...

Härliga bilder!!:)

badtunna sa...

Ooohhhhh... vilken härlig trädgård!