tisdag 27 maj 2014

GOD MORGON & GOD NATT







Det här med nattarbete, jag tror katten att jag aldrig vänjer mig vid det! Man är liksom urled alldeles för lång tid och hela kroppen bara skriker jag vill sova på nätterna, inte vara vaken! Som tur är göra jag mina två sista nätter nu på den avdelningen där jag jobbar, i höst blir det inga planerade nätter vilket ska bli väääldigt skönt:) Nu efter ett gäng vaken-timmar blir det lite yoghurt med Reneé Voltair-blandningen (den där med hallon, blåbär och pumpafrön, mums!) och ett glas uppfriskande citron refresh och snabbt bläddra i dagstidningen, sen ska jag skynda mig krypa ner under duntäcket och Zzzzz ett par timmar!


Vi ses igen när jag är återställt till normaltid igen:)




KRAM










3 kommentarer:

Vilja @ muotoseikka\ sa...

Jag slutade göra natter på Januari och hela mitt liv har förändrat. Skulle aldrig har trott det. Kroppen var helt förvirrad förr och nu jag det slutat med mardrömmar, huvudvärk och sånt.

Ha det bra och kämpa till <3

http://muotoseikka.blogspot.fi/

Fia sa...

När jag gick över från natt till dagtid i vården så blev jag som en ny människa. Så skönt. Förstår dig precis hur du känner dig. Nu jobbar jag inte längre där utan sitter framför en dator hela dagarna. Så nu är arbetstiden ännu bättre måste jag säga. Även jag också sitter här på helgerna ganska ofta. Denna förbaskade överid.

Hoppas du kunde sova bra!
Kram

Jannica sa...

Ja, vete tusan om det går att vänja sig vid 3-skift övh. Jag gillar å ena sidan skiftarbetet som ger variation och det blir ofta lite mer luft i schemat, men kroppen hänger sällan med tyvärr.

Måste bara säga att jag provade ditt recept med buccatinipastan och den var såååå god! Smakade som det kunde ha varit gjort i Italien, så tack för den! :-)