fredag 7 mars 2014

SPANAT PÅ VÅRNYHETER PÅ ESQ





Hej igen vänner!



Kilade ner en sväng till stan idag för att köpa vackra blommor på torget (tyvärr var utbudet inte det bästa:S). Passade även på att hälsa på de goa tjejerna på Esq, vår fina butik här i stan som har precis allt man vill ha:) Tur för er att kameran låg i väskan, för jag knäppte några nya pics när jag var där så ni får se hur mycket fin som kommit in (och massa mer vårnyheter är på gång:).






Himla fina nyheter från Chhatwal, den rosa var faktiskt riktigt fin fast än att alla hade sagt att den var så stark i den rosa färgen och inte alls fin. Jag ska fundera ett tag till, men jag tror minsann iaf en (eller två ha ha ha) ska få bo ihop med de grå kuddarna i vår tvsoffa:) 




Visade en likande bild på instagram igår och jisses vad många ni var som gillade den.




Massa nya House Doctor boxar, de är så himla perfekta i barnrummet. Speciellt om man har som jag små flickor som gillar en massa små saker, då är de här perfekta (och snygga) förvaringen.




Sifferkuddar i grått!




Underbara turkosa glasflaskor som egentligen är självbevattningsflaskor till krukor (man häller i vatten och vänder den upp och ner och trycker ner den i jorden i krukan, så vattnar den växten långsamt:), men de funkar ju superfint som vas till vackra rosa ranunkler.



Nu ska jag stax börja med middagstid här, det blir inte helt oväntat fredagstaco (efter önskemål från de små;)



Ha en mysig kväll nu!




KRAM









11 kommentarer:

Fia sa...

Åh kanske får bli ett besök på måndag när jag ändå är i krokarna :)

Hemma hos Märtha sa...

Åh så mycket fint! De rosa kuddarna hade passat bra hemma hos mig också..:-)
Kram
Anne-Lie

Nazima sa...

Oj vad mycket fint! Tur att jag inte bor nära denna butik, då hade det blivit mer än ett och anant inköå därifrån :-)
Förresten, lite motsägelsefullt mot vad jag skrev precis, så undrar jag om de har webbshop?

Kram N

Lovely home sa...

Love the boxes. What a nice pastel colours!

Liesbeth

Lovely home sa...

Love the boxes. What a nice pastel colours!

Liesbeth

Anonym sa...

Jättefina saker! Önskar de hade en större butik! Är alltid där när jag är i Linköping.

En annan sak... Visst är det konstigt att det inte finns Granit i Linköping... Och någon som säljer massa odd Molly kläder... Eller har jag missat det... och ingen som säljer pleasejeans. Linköping är ju ändå en så pass stor stad...

Linda

MITT VITA HUS sa...

Nazima: På gång;)

Linda: Ja jag vet det är så märkligt med grantit, har hört med dom flera gånger om det tinne är på g, men dom säger att det inte finns någon bra lokal?! Odd Molly såddes förut hos Lin & CO som tyvärr inte finns kvar längre. Tyvärr är utbudet på det mesta dåligt här, trots att vi är en stor stad (säkert för mycket studenter?!), önskar mig mer butiker med kläder och mer torghandel.

Esq kommer bygga ut så fort någon av lokalerna bredvid blir lediga,)


Kram

M


anettan sa...

Så mycket fint. Önskar dig en fin kväll. Kram Anette

helen by the westcoast sa...

Nu när våren är på g, undrar om ni har några trädgårdsprojekt på gång?Något nytt på baksidan? Är ni nöjda med altanen? Min man river våran gamla och villl nu bygga nytt.

Junitjej sa...

Så mycket fint!

MITT VITA HUS sa...

Helen: Jo då ltie projekt har vi allt. Vi måste plantera mer, det är väl prio ett. Ser ju fortfarande ut som kalt nybyggarland här;) Altanen är vi jättenöjda med, ffa. det grå golvet. Vi funderar på i framtiden att kanske ha staket runt om, men det får bli den dagen den behöver sig en update tror jag:) Härligt med lite nytt hos er:)

Kram


M