söndag 9 mars 2014

SÖNDAGSFRUKOST & SOVMORGON







Älskar bröd på helgerna, gärna från ett bageri eller hembakat (i veckorna äter jag oftast inte bröd alls så det är så gott på helgen:). OM ni undrar över om vi blivit fem i familjen så har vi inte det utan det är bara Emma som haft sin söta vän här på en sleepover:)




God morgon fina!




Här har vi precis ätit en lång söndagsfrukost efter en lång sovmorgon! Sååå skönt, känner mig riktigt utvilad:) Vi ser ut att få en riktigt fin vårdag igen, solen strålar redan men det är det lite moln på himlen. Vi måste ge oss ut och klippa våra tre små äppleträd, det är väl på håret nu, men vi har inte kommit till skott än:S Tjejerna längtar efter att ta ut cyklarna idag så det ska vi med göra. Funderar också på om det ska få bli nygräddade våfflor till lunch i vårsolen. Det låter väl gott:)



Önskar er en underbart skön söndag bloggisar, så ses vi snart igen!




KRAM









10 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fint porslin ni har. Vad heter det och var kommer det ifrån? /Jenny

Anonym sa...

Tack för snabbt svar och vilken härlig frukost. Nu har jag beställt lampan och när jag ändå var i farten blev det även vasen dagg.
Kram Lena

helen by the westcoast sa...

Hej igen! Angående altanen, har ni laserat el behandlat för grått?

MITT VITA HUS sa...

Jenny: Det kommer från Day Home, jag har köpt mitt på Blackballoon och kompletterat med lite från Esq. Du kan säkert fynda det om du goolar:)

Lena: Oj vad skoj:) Du kommer bli så nöjd:)


Varm kram


M


MITT VITA HUS sa...

Helene: Vi har behandlat vår altan med terasslasyr från Jotun i en jättefin grå färg. Resultatet blev mycket bra och hållbart (det är nog tre år i sommar sedan vi gjorde det:).

Kram

M


Hemma hos Märtha sa...

Bröd från bagarn är aldrig fel..:-) Finns inget mysigare än långa helgfrukostar!
Kram
Anne-Lie

Queen of Kammebornia sa...

Det låter underbart! Vi åt frukost i trädgården i dag och det kändes verkligen härligt! Kram!

Vitae stilo sa...

En sån frukost skulle jag också vilja njuta av på helgerna, men man skall ha någon som vill dela den med en också ;-)
visst är det härligt med allt rosa som kommer? I love it <3

Å du.. vad fin du var på bilden!

Kram
Helen
http://www.vitaestilo.se/

Anonym sa...

Tycker det känns sorgligt att du ska behöva redogöra för hur ofta du äter bröd! Varför skulle det vara fel att äta bröd varje dag om man så vill? Man väljer själv vad man vill äta, hoppas dina läsare fattar det.

Kram

Sofia

MITT VITA HUS sa...

Sofia: Nej det var inte direkt en redogörelse, blev lite tokigt om det uppfattades så. Det var mer att det är så himla gott med bröd på helgerna eftersom jag inte äter så mycket sånt i veckorna! Jag bryr mig faktiskt inte om om andra tycker jag äter för mycket bröd, det är min kropp och mitt liv och gör vad jag vill med den och det;) Länge leve gott bröd (äckligt massproducerat påsbröd med tillsatser från Maxi kan vara, hembakat eller gott från surdegsbagarn ska det vara;)!

Kram


M