onsdag 5 mars 2014

ONSDAGSMYS







Ostarna från Norins, en Primadonna, en Manchego och en från Norin's selection. Jag gillar sådan här hårda ostar, kitostar och vitmögelostar (brien jag köpte har redan gått åt hi hi;) men jag är inte så förtjust i blåmögelostar faktiskt, tycker de är lite för skarpa i smaken;)




Hej hallå finaste ni!





Här har det redan hunnit bli kväll (hur fort gick den här dagen egentligen:S), men idag tänkte jag verkligen på hur länge det är ljust uten nu innan solen går ner och det märks faktiskt stor skillnad (jippie vi är på väg mot ljusare tider igen:). Ikväll är dags för favoritprogrammet Mia på Grötö (på fyran) och till det blir det lite mys idag (är det lill-lördag så är det;) med ost från Norins och ett glas Chablis (jag är ju ledig i morgon:). Jag tror egentligen inte osten och vinet och marmeladen är så där den perfekta kombination, men det är en kombination jag gillar;) 



Önskar er en mysig kväll vänner så ses vi i morgon igen:)




KRAM










3 kommentarer:

Gabriella sa...

Jag blir alltid så sugen på en vin och ost, kex och vindruve-kväll när jag läser om de goda ostarna du köpt! Nej nu får jag snart slå slag i saken och fixa en massa goda ostar:)
Kram

Fia sa...

Mums vad gott det ser ut! Här blev det sushi på lillördagen. Det är också jätte mums tycker jag.
Stor kram <3

evalevabo sa...

Åh så gott. Älskar verkligen plockmat på kvällen.. Och liten vin absolut. Mitt i veckan. Mysigt. Helt i min stil.
Ha det fint
Eva