tisdag 4 mars 2014

NYTT TILL MIG & JOBBAR HEMMA IDAG







Jag tycker man ska klä sig i kläder man känner sig bekväm i, inte bara sånt som är trendigt. Jag gillar svart, det vet ni! Svart, grått, vitt, beige och ljusa toner av blått och rosa kan fungera lika så grönt men då gärna lite mörkgrönt. Endel tycker det är för färglöst med den färgskalan, men jag matchar gärna med ett färgat nagellack och ett färgat gloss. Det är trots detta jag trivs bäst i:)

Jag fann en sån perfekt klänning, perfekt till både vardags och fest, lite oversize och helt enkelt supersnygg! Den är från Just Female och jag hittade den här. Nya sjalen hittade jag här. Och jag vet, jag är galen i detta mönster, men det är bara det finaste, väskan är denna den stora modellen och ja nu har jag två finingar:)




Hej tisdag!




Mår ni fint vänner? Sitter ni kanske och mumsar semlor denna fettisdag? Här blir det inga idag, vi tog ju det förra veckan;)

Idag jobbar jag hemma, har en hel del saker som ligger och väntar som jag måste göra klart. Så bäst att jag skyndar på här lite för snart kommer den små älsklingarna hem från skolan:)


Ha en fin fortsatt dag fina ni!




KRAM













13 kommentarer:

Anonym sa...

Köper du alla dessa Marlene Birger väskor och sjalar eller blir du sponsrad?
Beppe

MITT VITA HUS sa...

Beppe: Jag har köpt dom, för skattade lönepengar! Inga konstigheter! Vissa köper dyra bilar och flänger jorden runt på resor, jag investerar i väskor ha ha;)

Varm kram

M


Nazima sa...

Tack vare dig har jag trillat dit och blivit helt såld på Marlene Birgers fina prints.
Har spanat in en som liknar din men så är det ett längre axelband så man kan ha den över axeln.
Ser ut som det kan bli ett inköp av den i vår.
Jag är lite som dig när det gäller väskor, har inga problem att lägga lite extra på en jag verkligen vill ha (får dock spara någon månad extra för att kunna, då).

Må så gott och återigen tack för all inspo du bjuder på!

Kramar i lass

MITT VITA HUS sa...

Nazima: Tack rara för fina orden<3 Jag håller med, bättre spara till saker som man verkligen vill ha:)


Kram


M




MITT VITA HUS sa...

Nazima: Tack rara för fina orden<3 Jag håller med, bättre spara till saker som man verkligen vill ha:)


Kram


M




Glamour-Psykologen sa...

Jättesnygg kombo! :)

Helenas enkla vardag sa...

Riktigt snyggt alltihop. Jag älskar Svart och klänningar och Malene Birger.
Kram Helena

Gabriella sa...

Åh så mycket fint, härligt när man hittar sådana fynd! Jag är också ute efter en liknande klänning, svart, enkel och bekväm och funkar till vardag och fest. Sjalen bara älskar jag, underbart med randigt:)
Kram

Anonym sa...

Vad snyggt det var, alltihopa.
Den där sjalen blev jag själv bra sugen på!

/Sofi

Anonym sa...

Jättefin outfit. Hur är storleken på klänningen? Tack för en fin blogg / Marléne

MITT VITA HUS sa...

Hej tjejer! Tack snälla för era goa hälsningar och vad roligt att ni gillade kläderna, de är verkligen toppenköp som jag är mycket nöjd med:)

Marléne: Tack rara för fina ord<3 Klänningarna är stora/rymliga i storleken, jag har L, den är bara en aningen lång på mig men med lite klackar så blir det perfekt:)

Varm kram

M



Anonym sa...

Jobbar hemma? Har inte du skrivit att du jobbar som sjuksköterska på en avdelning? Kan man jobba hemma då? :)

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Ja jag jobbar på en vårdavdelning med cancersjuka patienter, men ibland har jag administrativttid och då kan jag välja att jobba hemma, sen jobbar jag även med andra olika projekt relaterade till bloggen som jag jobbar hemifrån med!


Kram


M