lördag 8 mars 2014

LJUVLIGA KVISTAR







Vi har ingen torghandel direkt att skryta med här i stan, ibland vissa dagar är den bättre än andra. Igår blev det inga torgblommor men jag sprang på några ljuvliga kvistar magnolia i en blomsterhandel som fick följa med hem. Nu är de placerade i daggen (som verkligen är en skitsnygg maffig vas från Svenskt tenn, som tyvärr har blivit något sönderexponerad på senaste tiden och är en aningen svårfylld) och jag väntar med spänning på att se om de kommer slå ut:)





Tjingeling finaste!






Oj oj vilket väder det har varit idag! Solen fullkomligt strålar och himmelen är klarblå och det ger vårkänsla i hela kroppen:) Tyvärr har det blåst lite väl mycket, men i lä så har det varit riktigt skönt:)


Idag har vi varit i stallet (som alltid på lördagar:). Emma premiärade nya fina ridkläderna i härligt knalligt rosa och matchade sin favoritponny med lite nytt med. Denna söta lilla D-ponny, favoriten, hon påminner så mycket om min bästa väns häst som vi var hos i tid och otid (jag fick ingen egen ponny av mina föräldrar, hur mycket jag än tjatade;). Emma är verkligen världens lyckligaste tjej när hon är i stallet, det har blivit hennes allt (och jag är inte ledsen för det, älskar att vara där med:) och hon pratar inte om något annat:) Nu ska hon börja hoppträning en dag i veckan + vanliga lektionsridningen, utvecklingen har verkligen gått så framåt på bara ett år.


Men nu så måste vi hoppa in i duschen här och sen så blir det lördagsmys med melodifestivalfinal. Vem hejar ni på förensten? Jag har lite svårt att bestämma vem jag gillar bästa, tycker ju flera bidrag är riktigt bra i år, men absoluta favoriterna är ju Alcazar och Ace Wilder:)





KRAM










9 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Jag skulle aldrig kunna ha Dagg i mitt lilla hus, jag får alltid köpa små saker för att det inte ska se konstigt ut. Men snygg är den.
Har kunnat vara ute idag, igår led jag helvete av min migrän. Ikväll blir det mello, men minns inga bidrag så jag vet inte vem jag hejar på. Alcasar är ju en säker grupp som jag gillar.
Kram Helena

Fia sa...

Magnolia kvistar är ju underbara!!! Blir att inhandla så fort jag kommer ur sjuksängen, host host..... ;)

Ha en underbar kväll!

Kram

Fia Å

Anonym sa...

Hej, jag gillar din blogg, till skillnad från vissa andra bloggar visar du inte en massa bilder på dig själv och fiskar efter att höra hur snyggg du är mm.mm.
Var har du köpt den vita lampan? Jag har letet en ny lampa till köket i fyra år, svårt att hitta med snetak och takhöjd 3.4m
Ha en fin kväll.

Kram Lena

Anonym sa...

Hej, jag gillar din blogg, till skillnad från vissa andra bloggar visar du inte en massa bilder på dig själv och fiskar efter att höra hur snyggg du är mm.mm.
Var har du köpt den vita lampan? Jag har letet en ny lampa till köket i fyra år, svårt att hitta med snetak och takhöjd 3.4m
Ha en fin kväll.

Kram Lena

Anonym sa...

Hej, jag gillar din blogg, till skillnad från vissa andra bloggar visar du inte en massa bilder på dig själv och fiskar efter att höra hur snyggg du är mm.mm.
Var har du köpt den vita lampan? Jag har letet en ny lampa till köket i fyra år, svårt att hitta med snetak och takhöjd 3.4m
Ha en fin kväll.

Kram Lena

eastcoastmom sa...

Älskar magnolia, men den är sen här hos oss iår.
Hälsningar från Connecticut

MITT VITA HUS sa...

Helena: Jag är precis tvärtom, tycker allt ser så himla lytt ut när man köper något, vill ha det stort:)) Kram söta du!

Fia: Stor krya på dig kram<3

Lena: Tack rara! lampan kommer från Tine K, det är den största XL. Finns hos bla. Blackballoon, inreda mfl:)


Eastcoastmom: Hoppas den blommar snart då:) Kram till dig!


Kram


M



KNAADA sa...

Hej Mia!

Eftersom du har en fantastiskt fin och inspirerande blogg vill jag bjuda in dig till att medverka i Inspobanken!

Inspobanken är en samlingsplats för oss Inrednings-, design- och inspirationsbloggare, där vi samlas för en fritt tolkad bild varje söndag och varje månad med ett tema.

Ett roligt sätt att möta fler likasinnade bloggare och en Inspobank som hela tiden växer för våra inspirationstörstiga läsare!

Titta gärna in och lämna en länk till din Söndagsbild redan idag!

Ha en fin dag!

Sofia / Inspobanken

MITT VITA HUS sa...

Sofia: Tack snälla<3 Ska kolla in vad det är fr något, och tack för inbjudan:)

Kram

M