onsdag 19 mars 2014

BLÅTT ÄR FLOTT










Skrev ju igår att jag ville ha en ny kaffeservis till min födelsedag. Eller ny och ny, jag har faktiskt ingen hel kaffeservis alls med koppar och fat och små assietter! Jag har ju (som många andra!) fallit pladask för porslinet från Spode, det blå vita blanka, lite pråliga engelska porslinet och det skulle ju vara himla trevligt att komplettera med kaffekoppar i den serien också. Men nu såg jag att de som egentligen är avsedda för kaffet inte alls var så snygga som jag tänkt mig (de var raka i formen, alltså själva koppen!), men dessa som på bilden ovan är avsedda för te, skulle väl funka till kaffet med eller hur?





KRAM







 
 

7 kommentarer:

Anna sa...

Ja det är verkligen en vacker serie...

Men jag har redan tre ärvda kaffeserviser så jag känner att jag inte kan samla på mig mer...

Dock köpte jag några Spodekoppar att ta fram när man inte är så många :) Kunde helt enkelt inte låta bli!



KRAM

Fia sa...

Jaa visst är Spode så fint! Tror det blir jätte bra! :)

Kram

Anonym sa...

Så snygga! Klart du kan servera både kaffe och te i den fina koppen! Charmig servis som för ens tankar till ett annat sekel! Ja önska på bara! Kram

Thyrasgård sa...

Ja jag tror nog kaffet smakar bra ur den koppen, jag skulle i alla fall inte ha något emot att ta en kopp ;)

Lotta sa...

Så snygga!! Nyfiken på hur det gick häromdagen:)) Kram Lotta

MITT VITA HUS sa...

Lotta: Det gick bra då:) Tack!


Kram


M



Anonym sa...

De är fina absolut men dyra! Och det är lite trist med att alla inredningsbloggar ska blogga om Spode.. så förutsägbart.