söndag 2 februari 2014

IGÅR VAR DET TREVLIGHETER HÄR








Chardonnay for girls and Singha for boys! 
(och anledningen till det liiite tunga huvudet idag;)
Den maffiga champangekylaren kommer från Day/Homenord




Tjingeling!





Här är det suuupersegstartat denna söndag:S Anledningen var att vi hade god vänner här igår och ja det blev lite vin och lite små sent;) Såg att några av er ville ha recepten på det jag bjöd gästerna på här igår (gjorde faktiskt något jag inte lagat innan, så det var lite spännande och se om det gick att äta;) Iaf det blev thai till varmrätt - Chicken Massaman och här kommer receptet på det (det var hur enkelt som helst att göra!) och som faktiskt blev supergott!





8 pers


3 burkar (ca 1200 g) Kokosmjölk
3 msk Massaman currypasta
En nypa Salt
3 msk Oysterssås
1 msk Tamarindjuice

ca 1-1,2 kg Kyckling
2 gula Lökar
1 gul Paprika
1 röd Paprika
1 orange Paprika

2 dl hackade Jordnötter


Börja med att göra själva grytbasen med kokosmjölken, currypastan, oystersås och tamarindjuicen. (jag fick åka till en liten liten affär i stan som säljer allt möjligt thai för att få tag i alla ingredienser då Ica inte hade allt). Koka upp och smak av med lite salt. (så här lågt förberedde jag innan gästerna kom). Sen hackar du paprikorna och löken grovt och strimlar kycklingen. I med kyckligne och koka upp, låt sedan står och puttra en stund. Ca 5- 7 min innan servering lägger du i paprikan och löken och låter bli varmt (ska vara lite crunch i vid servering), till sist strösslar du hackade jordnötter över. Servera med ris och något gott att dricka (jag köpte singha-öl till killarna, det passar perfekt till;).



Återkommer lite senare med receptet på efterrätten som var hemmagjord chokladpudding!






KRAM













3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har väldigt liten text, skulle du kunna göra större?

Helenas enkla vardag sa...

Så gott det lät. Det värsta är att sambon klarar inte kokos, men jag ska prova och göra det här när han är borta för jag älskar sån här mat.
Kram helena

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Ska kika på det:)

Kram

M