måndag 3 februari 2014

HEJ NYA VECKAN







Äntligen har vi matta! Ända från långt bort i fjärran till oss:)
(mattan är måttbeställd via 200kvadrat och skulle inte kommit än, utan som tidigast i mitten på mars, så gissa om vi är glada när de ringde i förra veckan och sa att den nu kommit hem:)




Hej hallå måndag!





Och så var helgen slut och det är dags för ny jobbvecka. Erkänner villigt att jag gärna hade haft en, två dagar helg till;)

Just nu sitter jag och kikar på objektiv till min kamera. Blir galen på att fota inredning med mitt fast objektiv (50/1,4), man kommer liksom för nära med det! Måste verkligen ha ett vidvinkel eller normalzoom och nu tror jag att jag hittat ett rätt för mig (och i rätt prisklass, objektiv har ju nämligen en tendens till att galet springa iväg i kostnad!!). Måste bara kolla om det finns hemma här i stan någonstans, för jag vill gärna prova innan jag bestämmer mig:) Sen ska jag fota helhetsbilder på mitt hem för er som önskar det;)





KRAM









Psst, vi funderar jättemycket på om tv'n ska bort från vardagsrummet och vi ska vända på möblemanget ett kvarts varv och komplettera med de där fåtöljerna. Men vi skyndar långsamt framåt, en dag kanske det blir av:)


13 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt!!
Mvh Camilla...

Helenas enkla vardag sa...

Vilken härlig matta. Vi har ongen tv i vardagsrummet, den finns i källaren. Tycker det är skönt att vi inte har tv där, det är så lätt att sätta på tv och glömma bort att prata. Jag köpte ett nytt objektiv för ett par månader sedan, ett Sigma 17-70 f 2,8, det var inte så farligt dyrt. Vad har du funderat på?
Kram Helena

Nazima sa...

Tokgillar er matta,passar så snyggt med soffbordet och soffan!
Även om jag har mer ek och lite svart i mitt hem så får jag massor av inspiration här då jag har börjat bli förtjust även i det vita.
Jag skulle ochså behöva ett nytt objektiv till min kamera, men som du säger så har de ju en tendens att skena iväg i pris, inte helt lätt det där.
Ha en fin start på veckan!
Kram

Nazima sa...

Gällande tv, då har vi det i vardagsrummet, har vi öppen
planlösning mellan vardagsrum och kök och tyvärr intget riktigt allrum i huset så tv:n får vara där den är, men jag förstår dina tankegångar, för visst vill man ju ha det mer som sällskapsrum och kunna läsa, prata, slappa istället för att ha tv:n närvarande.
Nu tittar varken jag eller mannen särskilt mycket på tv och så har vi även två vilfotöljer och braskamin i vardagsrummet och där hänger vi helst med en god bok framför brasan när barnen somnat...

Jannicke sa...

Hei! Virkelig lekker stue! Lurer bare på hvor sofabordet ditt kommer fra? Lekkert...

Jannicke.

Jessica sa...

Vacker matta!!! Sag att du kopt den pa 200 men var kommer den ifran??
Bra fargval!

Fia sa...

Åh ditt hem är såå fint! Inspireras massor av det. Så kul att när du visar upp bilder från det. Sätter mig gärna och går igenom bilder på ditt hem och bara insprieras även om jag sett dom flera gånger innan. Man får man ju nya ideer och ser det med nya ögon.

Kram och ha fin fin vecka!

PS Pläden som jag köpte av dig är jätte härlig. Var sjuk hela förra veckan och låg nerbäddad i den och det var såå mysigt.

/Fia

Anonym sa...

Wow så fint! Jag hoppas med på fler bilder från ditt fina hem!

TC sa...

Super fin matta verkligen =) Åå vad roligt med lite bilder där man ser lite mer =) Men får hoppas du hittar rätt till kameran, du har de ju så fint hemma så synd om det inte får synas =) Har ni fler tv rum? Ser ut som ni har ganska öppet med matbordet bredvid? Isf tycker jag det låter som en super bra idé att skippa tv där o låta det va en plats för lite häng, mingel med gäster mm =)

Line sa...

Oj vilken härlig matta och väldigt fint rum för övrigt!

Camilla Sandqvist sa...

Jag skulle nog beställa två fåtöljer till, låta soffan stå där den står ,alt att fåtöljerna kan stå där och soffan mittemot och behålla tvn med den fina tv bänken därnere MEN ställa den mot den väggen där spegeln hänger.
Vi har två tv rum och jag tycker det är toppen när vi och barnen inte vill se samma sak på tvn. Sen behöver man inte sätta på tvn när man har gäster ;-)

kram

MITT VITA HUS sa...

Helena: Passar det fullformatskameror? Det jag kikat på är ett 17-40!

Jannice: Soffbordet är från Day Home:)


Jessika: Måttbeställd från Fabula Living:) Glömde visst skriva det;)


Fia: krya på dig fina du <3


TC: Kul att du gillade, tack snälla:) Vi har ett jättestort tv-rum, där huserar barnen främst så det är lite som i ett kaos för det mesta;) Ska vi flytta upp dit också får det nog bli tv på deras rum med;)


Tack alla för era hälsningar och för fina ord:)

Kram


M




Anonym sa...

Älskar din stil och ditt otroligt vackra hem. Tänkte därför rådfråga dig :) har ett svart vitrinskåp som jag vill tapetsera väggen i, har du ngt förslag på fin tapet på rak arm som passar att klä skåp i? ;) mvh N