onsdag 15 januari 2014

VÅRT ÄLSKADE BADRUM & SVAR PÅ FRÅGOR







Nu när jag hade lite tid över passade jag på att rensa inkorgen, när man har fullt upp är det ju lätt att den blir lidande (iaf med att hinna svara på alla mail:S). Jag får många mail rörande frågor om vårt badrum! Vi trivs fortfarande ypperligt med badrummet och golvet är fortfarande strålande fint och faktiskt inte alls svårskött som ni är många som frågar mig om. En annan fråga som ofta uppkommer är om behandlingen/impregnering, vi gjorde den två-stegs som Marrakech Design rekommenderar och köpte den samtidigt som vi köpte kaklet och vi har inte behövt göra om den! Jag är väldigt nöjd med den färgen Voltaire Viskning som vi valde, den är grå i tre nyanser och gör sig väldigt fint mot det blanka vita kaklet vi valt på väggarna (storlek 10 x 20 cm om någon undrar igen och det är inget speciellt märke på det kaklet utan ett av en butiks egna:). Sen är ni många som undrar om det var svårt att lägga! Ja nu var det inte vi som la in golvet utan en hantverkare med många års erfarenhet (även om jag nu är en hejare själv på att sätta kakel! Ja det är faktiskt sant:). Han tyckte det var lite omständligt men absolut inte omöjligt. Tog lite mer tid att lägga än när man lägger ett vanligt klinkersgolv, efter som plattorna inte är helt jämna, samt att man måste använda en såg för att kapa dom.


Har ni fler frågor så svarar jag gärna under inlägget:)



KRAM









10 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint:)). Vilket märke på tvättstället:)?
Med vänlig hälsning Therese

Anonym sa...

Hej! Superfint! Jag undrar också vart tvättstället är ifrån?

Vitae stilo sa...

Ditt härliga fina badrum <3.. Vill också ha ;-)

Sen kom som sagt snön, här ifrån sjukhusfönstret ser jag snön faller för fullt, och din pizza vore inte fel här just nu... haha...

Kram
Helen
www.vitaestilo.se

Carin sa...

Superfint är det!
Vad är det för tvål du har på handfatet?
Kram

MITT VITA HUS sa...

Threse & Anonym: Tvättstället är från Duravit.

Carin: Tvålen är en väldigt gott doftande från Aesop som även pelar händerna fina. Köpt på Artilleriet:)

Kram

M


MITT VITA HUS sa...

Helen: Kraam och krya på dig, när du är frisk får vi ta en Pizza-dejt;)

Kram


M



Lina sa...

Hej! Härligt golv! Om man får fråga och om du inte redan har skrivit det, hur stort var golvet i kvm och vad gick golvet på? Med och utan handläggn. kostn?

Hälsningar
Lina

MITT VITA HUS sa...

Lina: Runt 10m2 stort badrum har vi, kolla in km2 priset hos Marrakech, kommer inte riktigt i håg men jag tror det gick på i material runt 15-20 000kr, det vi betalade för hantverkaren var för hela badrummet, med massa annat än bara golvet så jag kan inte svara dig exakt vad det gick på. Men gör man ett helt badrum får man nog räkna med en 100 000kr (vi har ej använt rot-helelr för vårt hus är ju för nytt för det)

Kram


M




Anonym sa...

Fantastiskt fint badrum, härlig inspiration mitt i vårt husrenoverande! Jag undrar vilken färg ni valt till golvfogen? Är det samma som väggfogen? Tack! Lisa

Anonym sa...

Vilket fint badrum! Sitter själv och väljer kakel och klinker just nu. Hade blivit jätteglad om du kan svara på om det är raka el rundade kanter på kaklet samt vilken fog ni har valde, Alla dessa detaljer! Mvh, Josefin