söndag 19 januari 2014

SMÅ DETALJER TILL SOVRUMMET









Först vill jag säga tack, tack för alla fina ord om sovrummet! Kul att höra att ni gillade det:)


Jag nämnde ju även att det är inte helt klart, lite piff saknas för att göra det ombonat (ja nu ekar det fortfarande där inne eftersom vi är både gardinlösa och mattlösa;). Jag tänker mig att sovrummet kommer få gå i ombonat grått med ett litet rosa inslag (ja rosa verkar verkligen vara färgen i vår!! Kul eftersom rosa är min favoritfärg efter vitt, svart och grått;) med några silver detaljer. På vår byrå skulle jag gärna ställa 1. Hortus i klarglas och fylla med något vackert. Den får bli på önskelistan till födelsedagen:) Vi behöver någon mer rosa kudde i sängen och jag har kikat på 2. denna fina från House Doctor men även en Dot från Hay. Vi får se vad det blir. En vacker ljusstake på nattduksbordet vill jag ställa, drömmen skulle vara denna vackra i silver från Svenskt tenn, en klassiker som skulle hålla många år framöver:)


Har ni braiga tips på tavlor, så kom gärna med några idéer. Jag tycker det verkligen är jättesvårt med tavlor:)




KRAM










10 kommentarer:

Fia sa...

Ja rosa verkar verkligen vara inne! Men så snyggt. Och så underbart snyggt erat sovrum blev, var jätte fint innan :) men så fräscht och mysigt med det svaga gråa.

Får spara den inspirationen till när vi flyttar till hus ;)

Ljudsstaken från Svenskt Tenn är ju bara så underbar.

Kram o ha en fin kväll!

malincatrin sa...

Ert sovrum blev verkligen så fint och ombonat på någotvis. Gillar med trenden med vitt, grått och rosa inslag som är nu.. Men lagom tills vi flyttar in i huset är det väl en annan trend :( Beställde två kuddar i rosa från HM förra veckan - hoppas de är lika fina i verkligheten.. Och Hay Dot står högt på listan - men kan inte motivera den pengen riktigt..

Anna sa...

Ja, allt från Tennet är så rätt just nu. Men man kan vara trygg, även när denna "trend" blåser över kommer saker därifrån alltid vara rätt. Det är tidlöst.

Det blir så fint Mia, du är så duktig!

Ha en fint kväll!

KRAM

Anonym sa...

Vad fiiiint ni har det-och kommer att få :))
Superstort GILLA på golven-vår o.v kommer att få en sån makeover till sommaren :)) ( det har jag bestämt, utan att ens ha nämnt det för mannen-vilken överraskning han kommer att få hehehehehe-och mycket att göra :)) )
Tips på tavlor-jag gillar när man gjort egna foton på canvas... Du är ju en superduktig fotograf så varför inte ge sig ut till sitt smultronställe o knäppa nga foto eller fota det käraste man har :))
Lycka till! Vad du än väljer så kommer det att bli FAB!!!
Kram
Mia Magnusson

Anonym sa...

Kuddtips! HM Home har en jättefin i rosa sammet. Tycker iaf jag...

Anna W sa...

Fint! Ang tavlor kan jag tipsa om "Johannas konst", fantastiskt fina tavlor av en fin konstnär :och vän :-) Hon har hemsida och finns även på Instagram. Förra veckan lade hon ut en fantastisk zebratavla där! Håller själv på spara ihop en slant till en fin tavla :-)

Dnyahuset.blogspot.se sa...

Har tyvärr inga taveltips, men vill bara säga att sovrummet blev sjuuukt snyggt!

Anonym sa...

Så fint sovrummet blev, men välj något "eget" och inte rosa och saker från Svenskt Tenn. Det är fn.trendigt och finns på alltför många bloggar och i många hem.

Anonym sa...

Så fint sovrummet blev, men välj något "eget" och inte rosa och saker från Svenskt Tenn. Det är fn.trendigt och finns på alltför många bloggar och i många hem.

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Rosa har jag haft länge som favoritfärg (förutom då vitt svart och grått;) så för mig är det bara kul att det råkar vara trendigt just nu;) Svenkst tenn är en klassiker, som säkerligen håller många fler år framöver än typ House Doctor, Tine K, Day Home kommer göra! Jag tycker man ska välja saker som man själv tycker är fina och som gör en glad, inte fokusera på att man ser de på "många bloggar".

Kram


M