torsdag 16 januari 2014

DAGDRÖMMAR










Har ni drömmar vänner? Inredningsdrömmar? Just nu dagdrömmer jag om att vårt vardagsrum som fått sig en makeover skulle få bli ett tv befriat vardagsrum. Det skulle vara så himla mysigt att få ha en stor soffgrupp med ett bord i mitten där soffan som den står nu skulle få vridas ett varv och kompletteras med två fåtöljer mittemot, där man kunde sitta och prata, dricka ett glas vin, umgås med vänner, läsa ett magasin i lugn och ro utan tv's brus. 

Ställde frågan vad ni mina följare på instagram tycker om tv-fria vardagsrum och det verkade vara som att de flesta faktiskt tyckte att det var en superidé! Jag menar vi blir ju inte helt utan tv då vi har ett stort tv-rum med en gosig stor soffa där vi får plats hela familjen och några till:)





KRAM







Psst, Howard-fotöljen ovan från Englesson skulle passa perfekt till vår soffa (åh vad vi gillar vår nya soffa, den är så fin och perfekt på alla sätt och vis:). Jag gillar även den varianten med den stoppade ryggen, den skulle vara rasande trevlig i vitt. Eller tycker ni man ska bryta av med helt andra fåtöljer? 



19 kommentarer:

Anonym sa...

Har precis gjort så:). Ingen tv i vardagsrummet utan bara fina vita soffan och Howardfåtöljer och ett ljus tänt:). Inga barn( ungdomar)vill vara där längre...jätteskönt ;). Älskar det:))

Helenas enkla vardag sa...

Vi har ett tv fritt vardagsrum, som vi har som sällskapsrum när vi får gäster. Matbord och soffor finns i rummet och där älskar vi att sitta.
Tv rummet är i källaren.
Kram Helena

malincatrin sa...

Vi kommer ha ett vardagsrum utan tv, vi har sonika döpt om det till loungerummet. Här blir det antingen en soffa med två fåtöljer eller två soffor mot varandra och så kaminen. Tänker mig som du, lugnet med ett glas vin framför brasan. Tv har vi allrummet, tillsammans med en större soffa och där blir det tv, film och spel. Gillar upplägget. Just nu. Den dagen man ev har barn kanske man tänker om (så hi har förberett för tv i vardagsrummet).

Iris // Alla dagars kaos sa...

Har man ett tv rum ändå så är det ju väldigt befriande att slippa tv i vardagsrummet. Hade jag också gjort!

kram /iris

Anonym sa...

Har man stort hus så låter det ju jättemysigt med ett sällskapsrum utan tv. Kram

Anonym sa...

Ja eftersom ni verkar ha ett mysigt tv-rum så är det en superbra idé om det inte blir så att ni slutar att använda det när ni inte har gäster eller så. Då är det ju helt onödigt att ha ett jättefint rum som aldrig används. Nu vet jag ju inte hur ofta ni ser på tv och så men du hänger säkert med på vad jag menar och du har säkert redan tänkt på detta. Älskar Howard soffor och fåtöljer! Tyvärr har jag ingen själv.

Stor kram och ha en fortsatt fin kväll!

/Fia Å

baraetthem sa...

Det vill jag också ha! Vi ska göra om ett hobbyrum till tv-rum i vår och jag bearbetar sambon som bara den att gilla in idé. Han är lite svårflirtad än så länge...
Jättefint med fåtöljerna till!

kram fredrika

Bara Sara sa...

Vi har TV i vardagsrummet nere men ingen TV i rummet uppe - precis som du skriver är det bra att kunna kombinera!

Vitae stilo sa...

Klart du skall göra ett rum där ni bara kan vara, sitta o mysa, prata, dricka vin utan att tiden tas upp av att någon tittar på tv med ena ögat. Det är min stora önskan den dag jag förhoppningsvis bor större ;-)

Kram
Helen
www.vitaestilo.se

evalevabo sa...

Ja. Absolut tv fritt vardagsrum, om man har möjligheter och tillräckligt stort vill säga. Vi har tv fritt och separat tvrum. Howardsoffor men dock ej vita. Hade det förut. Men efter oändliga tvättar så tröttna jag. Nu howard fåtölj och soffa i grågrön aktig. Finns ju så många mer varaktiga färger. Alla ungar med kompisar och vi vuxna som lätt spiller. Nej nej. Otroligt jobbigt men väldigt snyggt. Men insett att man ska Leva i rummen och inte knappt våga sitta i möblerna. För att inte tala om vita mattor! Hade också förrut. Nu ligger allt på Frälsningsarméns marknad eller tom tippen..!
Ha det gott
Eva

Bromans Bravader sa...

Vi har ett TV fritt vardagsrum och det är helt fantastiskt. En underbar plats där man kan umgås eller bara sitta och läsa. TVn finns i TV rummet med jättesoffa och mys så alla fem och fler därtill får plats men i vardagsrummet har vi just en howardsoffa och två howardfåtöljer som en soffgrupp.
Kram jannike

Anonym sa...

Ja, det låter alltid mysigt och ser så fint ut, men handen på hjärtat...var sitter ni oftast?? I rummet utan TV el med? Vårt 'finrum' är där jag oftast och helst vill vara och då inbegriper det en TV. Sorgligt men sant. Iaf hos oss.

MITT VITA HUS sa...

Tack alla rara för era åsikter, de är guld värda:) Vi har ju ganska stort hus på 7 rum och kök och det finns i dag både tv i vardagsrum, tv-rum och sovrum. Tjejerna vill även ha egna på rummet så det ska vi nog skaffa snart. Tänkte då att det skulle vara skönt med en tv-fri zon i hemmet. Vi ska fundera vidare på detta här hemma:)

Kram och fin fredag till er!

M



Septemberflikka sa...

Vi har två vardagsrum, ett uppe och ett nere. Uppe sitter vi mestadels själva och det nere ligger i anslutning till vårt öppna kök och där nere finns ingen tv. Vi resonerade som att vi inte vill kolla på tv när vi har gäster utan spela spel och umgås. Kram

LOPPISLIV sa...

Jättesnygg fåtölj!!!

Har man plats är det perfekt med ett vardagsrum utan tv, så har vi det. Nere har vi ett sk finrum utan tv och med vita soffor, det blir lite av ett vilo, mys, läsrum, helt underbart!!! Det är härligt att sitta där en stund efter en lång arbetsdag med en kopp te, tända ljus och bara varva ner med lite soft musik i bakgrunden. När vi umgås med vänner är det här vi sitter. Sen har vi ett vardagsrum på vår övervåning, där har vi en 3- sits en beigegrå "howardsoffa" och divanfåtölj och stooor tv, där sitter vi mest bara familjen. Men finrummet utan tv vill jag inte vara utan för allt i världen :-))

Ha en fin lördag!!
Kraaaam Paula

Anonym sa...

Ngt helt annat, de fina jul-ljusstakarna man kan ana på vissa bilder. Vad är det för märke på dem?

Kram Elisabeth

MITT VITA HUS sa...

Elisabeth: jag vet inte riktigt vad du menar? Är det adventsljustaken, den det står första andra tredje…? Eller den i zink som står JUL?

Kram


M


Anonym sa...

Tycker mig ha anat en adventsljusstake som står i ett fönster, i stil med den efterlängtade taklampan från Flos.
Kram/Elisabeth

MITT VITA HUS sa...

Elisabeth: Den är från Star Trading (heter Milano), köpte den förra året på rean efter julen (perfekt, halva priset då;). Har sett att i år fanns den hos fina butiken My Tivoli:)

Kram


M