lördag 28 december 2013

MELLANDAGAR








Har ni redan städat ut julen vänner? Här hos oss får den stanna några dagar till, iaf till efter nyår;)




Tjingeling!





Hur mår ni denna sköna lördag? Vi har precis kommit hem från stallet och på vägen hem passade vi på att mumsa goda hamburgare till lunch. Så gott med annat än julmat (sill och skinka är supergott, men det blir efter ett tag lite för mycket! Är riktigt trött på det nu;). Nu blir det en riktigt soft skön hemmakväll med familjen!




KRAM











22 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint ni har det!
Kan du inte visa en helhetsbild på rummet?
Kram från sara

Anonym sa...

Hej Mia
Du har verkligen bra inredningssmak, tycker om
allt du visar. Jag har länge letat efter julgransprydnaden som finns längst ner till höger
av bilden med julgranen (guldfärgad). Var har du
köpt den?
Kram från Monica

MITT VITA HUS sa...

Sara: Har tyvärr inget bra objektiv för helhetsbilder, men när jag köpt ett lovar jag visa mer:) tack rara för snälla ord:)

Monica: Tack rara:) den runda mässingsbollen den är från förra året från Svenskt tenn!


Kram


M





Anonym sa...

Underbart fiint och tjusig gran. Vad har du köpt julgranspyntet?? Webbsidor?? Vill också gärna se mer av ditt fiina vita hus!! Med vänlig hälsning Rebecca

Lina sa...

Är spegeln ny? Vart är den inköpt? Har länge varit sugen på den, men funderar på att göra en egen (såg tips på en annan blogg hur man rätt enkelt kan göra en egen med rund spegel från Ikea med läderskärp som limmas fast runtom).

God fortsättning och tack för att du delar med dig av fina bilder!!

MITT VITA HUS sa...

Rebecca: Nästan allt pynt är gammalt i vår gran, vissa saker kan du säkert hitta fortfarande. Kolla på Svenskt tenn för mässings dekorationerna, kola Mytivoli.se för House Doctor pyntet, har du vägarna förbi Linköping finns pappers dekorationerna nu för halva priset hos butik Esq. Day finner du hos bla. Blackballoon.se eller tex. Hvitavillan.se eller lantliv inredning. Tack rara för fina ord:)

Lina: Nja, nyuppsatt men jag fick den i våras. Har legat i sin kartong sedan dess. Den kommer från Gubi, finns på 200m2 här i stan, säkert även på Länna Möbler:)Tack rara för fina ord:)


Kram

M



♥ Fyra årstider sa...

Några tomtar har plockas bort men all annat pynt får vara kvar ett tag till.

Kram Lotta

Anonym sa...

Love it!

Helenas enkla vardag sa...

Allt julpynt är kvar, men kommer plocka bort det som är mest juligt och låta tallen och lite mer vara kvar.
Kram Helena

Sofi sa...

Hej!

Å vilken fräsch blogg du har!:)
Här har vi också skippat julmaten de två senaste dagarna, det kan bli för mycket av det goda;)

Nu blir det en lugn och skön hemmakväll här med!

Ha det gott!

Kram Sofi

MITT VITA HUS sa...

Sofi: Hej på dig! Tack rara för snälla ord:) varmt välkommen hit snart igen...

Kram


M


Isn't she lovely sa...

Har inte haft så himla mycket julpynt framme. Idag har dock smågranarna åkt ut eftersom de barrade som bara den:(

Ha en skön lördagskväll:)
Kram från Öland

House of Silver sa...

Blev HELT BETAGET af dine smukke og stemningsfulde billeder. Hvor ER de flotte!!!! Må også sige at du virkelig smukt!!!
Kram Jeanette

Anonym sa...

Hej trevlig blogg! Varifrån kommer det svarta bordet?

Anonym sa...

Kul att du var först med kudden hi hi;)

Anonym sa...

Hej!
Vilken fin kruka, tror att den är från
svenskt Tenn eller? Är det mellan storleken eller?

Med vänlig hälsning,
Marina

Anonym sa...

Hej!
Vilken fin kruka, tror att den är från
svenskt Tenn eller? Är det mellan storleken eller?

Med vänlig hälsning,
Marina

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Bordet är från Day Home, jag har köpt mitt på butik Esq!

Marina: det stämmer Svenskt Tenn, det är Mellan storleken!

Kram

M


Anonym sa...

Hej fina du! Vilket märke är det på zebrakudden - den ser mer vit/ svart ut än dem från HM.

Kram

Anonym sa...

Jag undrar med om Zebra kudden:)

MITT VITA HUS sa...

Anonym & Anonym: Här har jag skrivit om kudden:) http://www.mittvitahus.blogspot.se/2013/08/lite-nytt-hemklickat.html

Kanonfina:) De finns, förutom på Cushionmehappy.se, på Artilleriet också, därifrån har jag köpt den 50 x 50 cm varianten.

Kram


M




Erika sa...

Älskar den fina zebramönstrade kudden! God fortsättning på det det nya året!