fredag 13 december 2013

LUCIA & LITE GOTT










Nyss kom posten med det här paket till mig denna Lucia dag! I paketet låg det världens godaste choklad fint inslaget i guldigt papper (precis vad jag behövde idag efter gårdagens julfest;), tack snälla Ferrero Roche för den fina lilla paketet! Ni fina bloggisar vet ni vad med, i den personliga hälsningen om låg i paketet stod det att de gärna vill ge ett likadant paket till någon av er! Så lämna en liten julhälsning här till mig om du är lite chokladsugen så väljer jag ut en av er som Ferrero Rocher också skickar ett mumsigt paket till:)




KRAM









Uppdatering: Jag lottar ut ett paket med guldiga godsaker på min blogg Mitt vita hus, jag har inte fått 20! askar hem till mig själv som några andra bloggare! Den vinst som en vinnare får här skickas direkt från Ferrero Rocher till vinnaren, inget annat och jag återkommer i veckan om vem det blir!



46 kommentarer:

Livet på landet sa...

Åh vad gott, jag vill gärna ha ett lyxigt paket med guldiga choklader:)

Veronica Björkell sa...

Å det hade suttit som pricken över i:et då det blev vård av mej själv dag än fira lucia med barnen. Ligger nerbäddad med ett illamående av dess like och fryser som bara den!

Karin Westerberg sa...

Chokladsugen är man ju alltid! Som trogen följare önskar jag dig och la familja en riktigt GOD JUL!!
Kram Karin W

Anonym sa...

Åhh, jag är alltid chokladsugen :) god jul! Mvh Pia

♥Linda♥ sa...

Åhhh, de är ju underbart goda! Du är väl en riktig lyckans ost!

Kram Linda

Anonym sa...

Åh så gott! Och snyggt! Sådan choklad vill jag gärna bjuda mina arbetskamrater på.

GOD JUL!

Elisabeth

Anonym sa...

Choklad e jul;)! Iallafall en lite mumsig del! Jag e gäärna med:)! God jul till Dej & din familj:)! Med vänlig hälsning, jecka E

Nina K sa...

Åh va trevligt! Jag vill skänka isåfall chokladen till min underbara syster som tokälskar choklad! Det, som en tröst för att hon inte hunnit julpynta hemmet iår för hon har precis köpt hus och ska till jul både bjuda in hela släkten och döpa deras fina grabb.
Så chokladen hade nog suttit som en smäck för hennes hektiska liv för tillfället.
God Jul!

Att alltid vara den som är den sa...

Men du :) Jag måste bara fråga dig, vad redigerar du dina bilder i? De är grymt fräscha och precis så där grå/vitaktiga som jag är ute efter. Jag tycker mina bilder alltid hintar lite åt något gul/oranget håll. Inte mycket, men man kan ana något där. Bilden på din nya Guide till Manhattan talar exakt mitt språk. Snälla rara fina du :) berätta hur du gått tillväga! Det kanske kan bli ett inlägg utav det?

Och jag är i den fas i månaden där jag veeeeerkligen behöver choklad. OM inte annat tror jag nog att sambon kommer med skottkärran full bara för att våga sig innanför dörren ;)

Super fin blogg!
Varm kram
Emma

Anonym sa...

Dessa åt alltid min far vid jul så dom är ett måste även hos oss nu!
Så jag prövar lyckan av att får en vinst!

/maya

Anonym sa...

Mina absoluta favoriter sedan barns ben. Lovar! Svindlande tankar hur länge de hängt med som favoriter. Kan verkligen siffran 30 år stämma? Ja, faktikst!=)
Allt gott! Caroline

Vitae stilo sa...

Man säger att man inte kan leva utan luft, men jag kan inte leva utan choklad och Ferrero Rocher är dessutom min favorit!
Så snälla rara tomten Mia, tänk gärna på mig i dessa juletider!

Tomtekramar till dig <3

Kram
Helen
www.vitaestilo.se

Simply D.licious sa...

Åhhhh så god & fin chokla, den skulle göra mig jättegla! :)
Önskar dig en mysig jul och håller med alla andra att dina bilder är så snygga!
Kram från Ulrica

Anna sa...

Åh, den där chokladen är så god! Jag tar gärna chansen att vinna en ask, den skulle min sambo få. Han är ganska kräsen när det gäller godsaker, men detta är hans favoriter!

Anonym sa...

Förstår din glädje ! Vi tar med oss Ferrero Rocher till Phi Phi Island.
Där ska vi smaska på chokladen på
nyårsafton. GOTT NYTT ÅR!! Maggan

Jeanette sa...

Hej kära du!

Hur underbart gott såg det där ut "Mums"
Jag önskar dig en riktigt god jul och tack för en inspirerande blogg.

Hoppas på en guldig jul!

Med vänlig hälsning,
Jeanette

Jeanette sa...

Hej kära du!

Hur underbart gott såg det där ut "Mums"
Jag önskar dig en riktigt god jul och tack för en inspirerande blogg.

Hoppas på en guldig jul!

Med vänlig hälsning,
Jeanette

Anonym sa...

åhhh dessa hade passat mig fint,jag köpte mig en låda på stormarknaden sist jag va där.häromdan då jag kände mig allmänt sliten trött å jag tyckte att idag är jag värd en Ferrero Rocher döm om min förvåning då lådan var tom,ja,ja så kan det gå med tonåringar i huset men jag blev lite besviken
god jul på er

Anonym sa...

Den chokladen är sååå mumsig!!!!
Ha en god jul och ett gott nytt år!!!
Kram

Carin sa...

Åhh det vore ju lyxigt och gott med choklad!
Håller tummarna :)
Kram och god jul

Heléne Eklind sa...

Skulle gärna vilja ge den chokladasken till Emmy, min sexåriga underbara chokladälskande dotter. Tänk vilken lycka att både få post OCH choklad❤️

Anonym sa...

Hoppas ni har en fin Lucia!
Jag äter själv inte choklad. Ja, visst är det märkligt men jag har nog aldrig köpt ett choklad. Inget som tilltalar mina smaklökar. Men mannen älskar choklad och hade med säkerhet blivit lycklig för detta gulliga paket!
Ha de ljuvligt!
Marie-Louice

Petra Nordeng sa...

Jag hoppas lyckan är på min sida att få njuta av lyxig choklad i finaste guldförpackningen! :-)
Må gott önskar Petra

Erika sa...

D en där chokladen är ljuvlig och ett måste i juletid!

God jul-kramar!!!

CONCEPT by JESSICA sa...

Mmm är ju helt galen i choklad, att få lyxa med en så god och fin choklad vore ju härligt;)
Fin helg till dig, kram

Anonym sa...

Av chokla
blir man god och gla
precis som man ska va
11 dagar före julaftonsda :=)
Men jag är trött och sliten
tagit hand om luciabiten
Men nu är det över
en Ferrero Rocher är precis vad jag behöver!
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!
Kram Lena

Mirre Syr sa...

Kära Mia!

Bloggen har säker stil och smak,
ja, Mia du kan verkligen din sak!


Det är så roligt tycker jag,
att få följa dig dag från dag

med inredning, feelgood och recept,
du ger oss ett helhetskoncept

ja, om jag vann lite lyxig choklad
då blev jag såklart mer än glad

men framför allt En God Jul till Dig,
som är en stor inspiration för mig!

Många hälsningar Mirre

Tilde L sa...

Åh gott! Hade inte suttit helt fel som nu tex när man nattammar sin 2 månaders :-)

Anonym sa...

Go å gla'
Me lite fin chokla'
Skulle ge käre maken denna fina ask så han kan njuta den ihop med lite fin rom <3
God jul kramar
Maud Weckman

Anonym sa...

God Jul!! Ha en gin jul ned din familj. Hälsar Linda T

Ninelin sa...

Åh så gott!

Här kommer en liten julhälsning :-)

Hade ju passat perfekt i går när jag hade glöggmingel med mina kära väninnor.

Kram N

Anonym sa...

Varför bara en vinst? Övriga bloggare lottar ut 20 vinster, ska du ge resten till dina vänner???

MITT VITA HUS sa...

Anonym: På min hälsning stod det att Ferrero Rocher vill ge en ask till en läsare,det tolkar jag som en läsare! Vill du att jag skickar lappen till dig så du kan läsa själv?!?! Tycker du kan hålla en trevligare ton nästa gång du besvärar dig med att lämna en kommentar!

M


malincatrin sa...

Vilken trevlig gest så här i jueltider.. Och lite choklad tackar man aldrig nej till :) Faktiskt aldrig testat Ferrero Rocher, så kanske dags?

Ida sa...

Åh vad mumsigt:) GOD JUL och tack för en inspirerande blogg:)

Anonym sa...

Åh klart man vill mumsa på dessa godingar! Trevlig helg. Kram Sussi Ö

sussi.odmark@gmail.com

Anonym sa...

Som sjuksköterska som sedan i våras själv blivit patient pga bröstcancer skulle vilja fira med choklad och champagne att jag snart är klar med alla behandlingar.
Kram Cilla

Anonym sa...

Så mycket att göra att man alltid glömmer bort sig själv i all julstress.
Jag vill gulda upp min tillvaro med dessa sköna bollar.

Kram Thea

helen by the westcoast sa...

Mums fillibabba! Världens godaste! Jag kan inte få stopp när jag smakar på dessa. De har allt för en chokladälskare som jag. God jul till alla trevliga bloggare och tack till allt trevligt ni bjuder på. Är sååå trött på otrevliga människor o kommentarer. Varför vara otrevlig,sur o elaka? Slut på det nu, nytt år att se fram emot och nya möjligheter!

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Åhhh vilken lycka, det var du värd❤❤❤

Jag vill jättegärna vara med i utlottningen av dessa godingar, äääääälskar choklad och speciellt dessa!!
Hoppas på lite JULTUR😜

KRAM på dig och kurera din hand nu

Carina sa...

mm Hoppas på tur

Sophia sa...

Åhh, detta skulle passa en grymt chokladsugen gravid mamma! väntar tredje barnet, har en dotter på 8 och en son på 6år! Så just nu går det åt en heldel choklad här hemma.. Barnen och mannen skulle kanske även de få smaka en varsin :)

Anonym sa...

Åh! Jag tar mer än gärna emot ett paket med choklad att njuta av :) Har liksom du ätit enligt LCHF hela hösten och längtar verkligen efter att "få" äta någonting riktigt gott :)
Hoppas att du haft en fin 3:e advent.
Hälsningar Johanna

Nikki sa...

Jag skulle vilja ge den chokladen till min underbara dotter som har Downs syndrom. hon går i grundskolan och kämpar på med läxor osv trots att hon inte lyckas nå godkänt i mer än två ämnen. Men två E är bättre än ett som det blev förra terminen och vi är såååå stolta över henne och det hoppas jag att hon vet. Men ett paket i brevlådan lagom till avslutningen hade ju inte varit fel! :-)

Anonym sa...

Skulle inte alls vara dumt med en ask choklad. Min äldsta son fyller 21 på söndag och fullkomligt älskar den chokladen. Vi ska ha kalas i helgen och det hade ju varit fantastiskt att få ha med en sådan på gottisbordet.
Tusen Tack för en mysig blogg och jag önskar dig en riktigt GOD JUL!!!!
Mvh Monica i Lerum
(bjorklund1@telia.com)

Anonym sa...

Tack för din mysiga blogg! Jag har följt den hela året och fått så mycket fina tips!

Jag önskar dig ett riktigt God Jul och ett Gott Nytt år!

Hälsningar
Mia från Gävle
(skriv.till.mia@home.se)