tisdag 17 december 2013

KLASSISK KNÄCK








Igår kokade jag knäck. Klassisk knäck, hiskeligt söt, men andas barndom och minnen! Jag har blivit en mästare på just knäck och lyckas nu varje år med den. Har inga hemligheter mer än att jag bara rör ihop ovanstående ingredienser i en tjockbottnad kastrull, ja minus mandeln då, den hackar jag under tiden knäcken kokar ihop på spisen (jag tycker även det blir allra godast när man skållar mandeln först innan man hackar den!). Sen kulprov, ner med lite av knäcken i ett glas med vatten, när du har den perfekta mjuk/hårda kulan då är knäcken klar! Sen upp i fina små knäckformar - klart!





KRAM










2 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Det var länge sedan jag gjorde knäck, men det är ju verkligen gott om de är perfekta.
Kram Helena

Anonym sa...

Mmm älskar knäck!