tisdag 17 december 2013

HAR NI JULPYNTAT ÄN?









I år är det sparsamt julpyntat här hos oss. Iaf än, för på fredag tänkte vi ta in och klä den redan köpte granen och då ska vi nog pynta lite mer! Jag vill inte ha för mycket saker framme bara för det blir jul, jag tycker tjusningen ligger i vackra vinterväxter som hyacinter och amaryllis, få dekorationer och en massa mysiga ljus här och där i hemmet. Jag har faktiskt nästan inte alls köpt något nytt till julen i år, mer än några få dekorationer till granen och sedan den här stjärnan från Day/Hvita Villan som jag suktat efter sedan jag först såg den på en pressbild. Den är så maffig och vacker och precis i den där mässingen jag älskar!




Hej ni!




Här är det bråda dagar. Skinkan ska grilleras och köttbullar rullas. Men jag stressar inte, nej faktiskt inte, trots att jag har få lediga dagar kvar innan jul. Jag njuter, det behöver inte vara så perfekt allting och mycket kan ju förberedas och för mig är det huvudsaken att barnen får en fin jul. Vi ska vara här i år, hos oss. Alice fick ett sammanbrott över att vi skulle åka till hennes farmor och farfar först, så vi anpassade oss! Vi blir ändå inte så många, mormor med sambo har åkt till värmen, morfar kommer inte han ska fira med sin kärlek och där kommer min bror också vara och Niclas brors familj ska vi träffa på juldagen istället. Farmor & farfar får komma till oss istället:) Det ska bli skönt att bara vara, äta lite god mat tillsammans, se på Kalle och se hur glada barnen kommer bli när dom öppnar sina klappar (oh yes, vet två som kommer bli myyycket glada:)!


Idag kurerar jag handleden som blev röntgad i söndags, det var inte brutet phu, bara rejäl stukning! Vad gör ni idag?





KRAM






psst, Helen By the Westcoast maila mig din adress, så ska du få mumsig Ferrero Rocher choklad på posten:) och ni andra, just nu önskar jag att jag verkligen hade 20 askar (eller fler!) att ge ut till er alla, TACK rara ni för era julhälsningar till mig, ni är bäst!



6 kommentarer:

Anna sa...

Den är helt ljuvlig den där stjärnan, men jag såg att det finns i silver också, har varit så nära att beställa hem den...

Krya på handleden vännen!

Anna
www.annasljusarum.blogspot.se

Anonym sa...

Annorlunda "stjärna", passar säkert jättefint i ditt fina hem :)
Men stackars farmor och farfar hoppas de inte läser din blogg.
Tänk på att det kommer inte bli lättare med äldre barn när de har fått bestämma allt när de va små. Ett litet tips bara.
Barn blir däremot trygga av tydliga föräldrar och rutiner.
Kram i julstöket Sara
(Självklart förstår jag att dina barn inte bestämmer allt)

MITT VITA HUS sa...

Hej Sara: Tack för din omtanke! Farmor och farfar eller mina svärföräldrar var helt med på att vara här istället, det spelade ingen roll för dom två vart vi var, de tyckte nog med att det var skönare för barnen att var hemma (även om hos farmor och farfar är som deras andra hem då de är där väldig ofta:) Jag livar att mins barn verkligen inte får bestämma allt här hemma, jag är nog mer hård än andra föräldrar på den punkten, iallafall när det kommer till viktiga saker som spelar roll!:)

Kram


M


Erika sa...

Visst är det julpyntat och granen fick flytta in i helgen. Vi brukar vara ganska tidiga med det för det är så mysigt!
Håller med om att det inte får vara för mycket pynt, det blir bara rörigt. Några fina minigranar i vas, stjärnor i fönsterna och en gran räcker för mig.

GOD JUL!

Anonym sa...

Wow, läcker!

Vitae stilo sa...

Låter som en skön jul! Vi blir inte heller så många, jag har ju inga syskon och min "lilla" kille är med sin pappa i jul.

Kram¨
Helen
www.vitaestilo.se