onsdag 4 december 2013

HÄR KOMMER ETT VINTIPS







Vi är inte direkt några stor konsumenter av vin här jag och mannen, men jag avnjuter gärna ett glas på fredagen efter jobbet när jag lagar mat och vi tar gärna ett glas tillsammans med en god middag. Tycker ofta det är en djungel av vad man ska välja när man väl är på systembolaget (någon gång siktar jag att lära mig mer om viner och till och med gå på någon slags vinprovning skulle vara väldigt roligt). Idag tänkte jag ge er ett vintips, som jag själv fick tips om, som jag gärna tipsar vidare om:) (tips på vin tycker verkligen jag är kanonkul:). Det heter Xavier Côtes du Rhône (nr 2059), det blev en helt klar favorit för ett tag sedan här hos oss bland de röda vinerna, väldigt prisvärt och passar perfekt till nötkött eller lamm.




KRAM











5 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Kul med tips, om man har samma smak. Testade matplatsens vintips en gång, men det var verkligen riktigt äckligt.
Kram Helena

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Tack snälla för tipset, jag tycker också det är jättesvårt att välja viner så alla tips är välkomna!

Ha en fin kväll
Kram Susanne

Anonym sa...

Kul tips, gärna mer sånt!

baraetthem sa...

Det var attan att man var gravid och får passa på den ett tag! Men ska nog skriva upp det och plocka fram tipset när jag får ta mig ett gott glas vin igen:)

kram fredrika

baraetthem sa...

Det var attan att man var gravid och får passa på den ett tag! Men ska nog skriva upp det och plocka fram tipset när jag får ta mig ett gott glas vin igen:)

kram fredrika