söndag 8 december 2013

ANDRA LJUSET







Nu har vi tänt andra ljuset! Kan inte riktigt förstå att det redan är andra advent faktiskt, men ack just nu är det helt underbart vintervitt ute och det ligger julig stämning här hemma. Snitthyacinterna luktar helt ljuvligt tillsammans med en svag saffransdoft som spridit sig i huset.




Hej igen!




Här har vi precis skottat fram huset. Det har verkligen snöat på tvären här på eftermiddagen och det har kommit ett rejält tjockt vitt täcke. Nu är det bara hålla tummarna att de hinner skotta fram alla vägar så man kommer till jobbet i morgonbitti:) 


Har även gjort lite fint vid entrén ute idag med en liten en och så har äntligen den fina kransen jag köpte på Zetas kommit upp. Nu skulle jag bara vilja ha ett fint band till kransen med men det får jag kika efter i morgon tror jag!


Hoppas ni haft en fin söndag vänner!




KRAM








psst, Idag gick inbrottslarmet här hemma när vi åkte iväg. Usch ruggigt läskigt när Securitas ringde och sa det, dock var det ingen fara på taket utan falskt larm phu (det räckte visst att en spindel skulle krupit på någon av kamerorna för att larmet skulle lösa:S)!


7 kommentarer:

Weronica - Living by W/Days and weekends sa...

Ja, nu går det sannerligen undan - redan andra advent och lucia i veckan som kommer. Stämningsfullt med all snö, men den skall väl tyvärr töa bort snart. Vi får hoppas på mer till jul. Fin vecka!

Anonym sa...

Vackert på bordet! Otäckt med larmet men det är väl därför man har larm liksom:)

Har du köpt snitthyacinterna i stan?

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Fanns på Plantagen billigt, 99 pix för 5st:)


Kram


M



Gabriella sa...

Åh så vackert med hyacinter som snittblommor! Så fint det ser ut hos dig:)

Anonym sa...

Usch då...! Jag tyckte det där med spindeln var det värsta jag...
(Jag menar... hur normalt är det med inbrottstjuvar på 8 ben.... så dom är jag inte så rädd för);)

Mysig blogg! /Madeleine

Sammelsurium sa...

Så vackert med vitt!

Anonym sa...

Jättefin blogg :)
Är den vita ljusstaken från house doctor?
Har inte sett en sådan i vit, väldigt fin i vit!
/Hanna