tisdag 26 november 2013

VINTERNS VACKRASTE BLOMMA






 Idag är matdelen i vardagsrummet är pyntad med vackra vita amaryllis som precis slagit ut. Älskar verkligen snitt-amaryllisar och dessa fina hittade jag på ett torg på sönder! i fredags när vi körde en snabbtur till storstan. Billiga och kanonfina. Är så ledsen att vi här i stan inte har någon vidare torghandel, inte året om i alla fall, med vackra (och billiga) snittblommor!





God morgon tisdag!



Känns som dagarna går så himla fort just nu, igår fick jag bara hälften gjort av det som skulle bli gjort! Hann kolla över lite julstjärnor och adventsljustakar och insåg att de jag hade var så slitna och fula att jag behövde ett gäng nya (har haft de nu sen vi flyttade hit och pappstjärnor har ju en tendens att bli riktigt fula efter att man vikt upp och ner dom x antal gånger samt så har de faktiskt gulnat riktigt mycket). Fat det löste sig ganska fort då jag hittade fina nya vita på stormarknaden i går till riktigt braigt pris:)






En nytagen bild till från matrummet. Fortfarande har varken tavlor eller gardiner kommit upp, men det kommer, så tills dess får ni stå ut med att bilden är lite kal:) Är riktigt sugen på en ny lampa till hörnet där med, ska visa er vilken sen få se vad ni tycker:)



Nu får ni ha en fin tisdag så ses vi snart igen!




KRAM












12 kommentarer:

Bromans Bravader sa...

Älskar Amaryllis som snittblommor, det är så vackert. Har förmånen att bo här i huvudstaden och kunna köpa till bra pris på torgen.
Kram Jannike

Bakom dörr nr. 11 sa...

Så himla fint. En sådan ljuslykta står på min önskelista :)
Önskar dig en bra dag.
Kram Pia

Erika sa...

Håller med. Amaryllisen är underbart vacker och de vita är mina favoriter också.
Nu är det nära första advent, underbart... Smygstartar lite hemma nu... Ha en fin dag!

Weronica - En mammas dag sa...

Ja, som man blir avundsjuk på torghandeln i huvudstaden! Kom hit till oss med :)

Anonym sa...

Himla fina bilder från ditt hem. Nyfiken på vad du vill ha för lampa:)

kram

Ninelin sa...

Väldigt fint! :-)
Ja, det är mysigt att kunna besöka torghandel.

Kram N

www.missfixtrix.com sa...

Kan bara hålla med dessvärre så flyttar vi in i 40 kvm inom kort så det blir ingen direkt jul i år. Men nästa så:) Då hoppas jag få lika fint matrum som dig
Ha det gott Johanna

www.uddambler.blogg.se sa...

Frostigt,Snyggt,fräscht!

Mvh Mimmi

Anna Truelsen sa...

Hej fina Mia. Tack för din omtanke. Jo allt är bra. bara väldigt intensivt. med tre tonåringar och eget företag..ler:)

Ert vardagsrum blir jättefint. Gillar verkligen tonen i golvet. Ja sunkiga stjärnor. Det har jag med. investerade i två nya stjärnor på rean förra året, men inser att jag behöver ett par stycken till.

Ha det så gott/Anna

Anna Truelsen sa...

Hej fina Mia. Tack för din omtanke. Jo allt är bra. bara väldigt intensivt. med tre tonåringar och eget företag..ler:)

Ert vardagsrum blir jättefint. Gillar verkligen tonen i golvet. Ja sunkiga stjärnor. Det har jag med. investerade i två nya stjärnor på rean förra året, men inser att jag behöver ett par stycken till.

Ha det så gott/Anna

Anna Truelsen sa...

Hej fina Mia. Tack för din omtanke. Jo allt är bra. bara väldigt intensivt. med tre tonåringar och eget företag..ler:)

Ert vardagsrum blir jättefint. Gillar verkligen tonen i golvet. Ja sunkiga stjärnor. Det har jag med. investerade i två nya stjärnor på rean förra året, men inser att jag behöver ett par stycken till.

Ha det så gott/Anna

Anna Truelsen sa...

Hej fina Mia. Tack för din omtanke. Jo allt är bra. bara väldigt intensivt. med tre tonåringar och eget företag..ler:)

Ert vardagsrum blir jättefint. Gillar verkligen tonen i golvet. Ja sunkiga stjärnor. Det har jag med. investerade i två nya stjärnor på rean förra året, men inser att jag behöver ett par stycken till.

Ha det så gott/Anna